Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kevesebb ipari robot fog fogyni, de az 5G megállíthatatlanul tör előre
Tudjuk, hogy a koronavírus-járvány minden iparágra hatással van. Az újautó-eladások visszaestek, az automatizálás iránti igény viszont megugrott. A járvány előtti jóslatok mára érvényüket vesztették, pontos előrejelzéseket tenni azonban nehéz. A Deloitte, egyik kutatásában arra kereste a választ, hogy a pandémiás helyzet mennyiben fogja befolyásolni többek között a robotok iránti keresletet, a magán 5G-hálózatok fejlesztését és a biciklihasználatot.
A Deloitte elemzői 2019-ben arra jutottak, hogy 2020-ban a szolgáltatóipari robotok értékesítése éves összevetésben 30 százalékkal fog nőni, míg az ipari robotoké csak 10 százalékkal, aminek eredményeként az előbbiek piaci részesedése első alkalommal fogja meghaladni a gyártásban használt társaikét.
A vírus mindkettő szegmens növekedésére komoly befolyással van. A szolgáltatóipari robotokból az előző évhez képest 40 százalékkal többet, míg az ipari robotkarokból 10 százalékkal kevesebbet fognak eladni. A változások oka, hogy míg a szolgáltatóipari robotoknak több mint felét a logisztika, illetve a gyógyászat szívja fel, addig a másik csoport esetében a kereslet 60 százalékát a járvány által negatívan érintett autóipar és elektronikai ipar teszi ki.
A gépi tanulás sem ússza meg
Tavaly még úgy lehetett számolni, hogy 2020-ban több mint 750 millió edge AI chipet fognak értékesíteni, 2,6 milliárd dollár bevételt generálva. Ezek olyan, különböző eszközökbe – tehát nem adatközpontokba – épített chipek, amik a gépi tanulásért vagy annak felgyorsításáért felelnek.
A globális okostelefon-eladások a járvány hatására 7-10 százalékkal eshetnek vissza 2020-ban, a magas árkategóriájú telefonok szegmensében azonban még nagyobb lehet a csökkenés, ezek az eszközök pedig a szóban forgó chipek legnagyobb felhasználói. Idén így az előrejelzettnél 13,3 százalékkal kevesebb, 650 millió chip fogyhat, 2,2 milliárd dollár árbevételhez juttatva a vállalatokat.
Kevesebbet biciklizünk
A Deloitte a járványt megelőzően azt jósolta, hogy 2019 és 2022 között egy százalékkal fog nőni a munkába járáshoz rendszeresen kerékpárt használók aránya. Az otthoni munkavégzés és a kijárási korlátozások következtében az idén sokkal kevesebb utat fogunk kerékpárral megtenni, mint tavaly, a 2022-es előrejelzés azonban nem módosult.
Az 5G-re nincs hatással a járvány
A Deloitte arra számított, hogy 2020 végére valamivel több, mint száz vállalat fog privát 5G-hálózatot tesztelni, jelenleg azonban úgy tűnik, hogy a cégek száma jóval ezer fölé fog emelkedni. A változás azonban kivételesen nem a járványnak tudható be, hanem a tesztek olcsóságának.