Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Később válhatnak olcsóbbá az e-autók?
A Ford vezérigazgatója nemrégiben elmondta, hogy az elektromos járművek előállítási költsége lehet, hogy csak 2030 után csökken a benzinüzemű autókénak szintjére, párhuzamosan azzal, hogy a gyártási folyamat egyszerűbbé és kevésbé munkaigényessé válik. Ezzel szemben az elemzők 2025-re jósolják a költségegyenlőséget.
Egy befektetői konferencián Jim Farley elmondta, hogy sok autógyártó számára az elektromos járművek továbbra is drágábbak maradnak, mint belső égésű motorral hajtott társaik, várhatóan addig, amíg a második és harmadik generációs modelleket nem kezdik el gyártani az évtized későbbi szakaszában.
Farley azt is hozzátette, hogy 2030 és 2035 között az iparág elektromos járművekkel kapcsolatos költségmegtakarításainak nagy része a „drámaian alacsonyabb munkaintenzitásból” származik majd, mivel a járművek egyszerűbben, kevesebb alkatrésszel lesznek gyárthatóak és kisebb, olcsóbb anyagokat igénylő akkumulátorokkal lesznek felszerelve.
Egyre sikeresebb a szoftverszolgáltatás
Farley továbbá előrejelezte, hogy az iparág alacsonyabb forgalmazási költségeket realizálhat az elektromos járművek online értékesítéséből, míg az új, szoftveralapú digitális szolgáltatásokból magasabb bevételekre tehet szert.
A Reuters beszámolója szerint a Ford szoftverszolgáltatási üzletágának 600 ezer előfizetője van, ami háromszorosa az egy évvel ezelőtti számnak.
Ahogy a vállalat kiterjeszti adatgyűjtési lehetőségeit, a Ford követheti a többi autógyártó, köztük a Tesla és a General Motors példáját biztosítások kínálása által – mondta Farley.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!