Elemzések Jót tesz Európának a Kia jelenléte

Jót tesz Európának a Kia jelenléte

autopro.hu | 2014.01.25 10:03

Jót tesz Európának a Kia jelenléte

A London Economics gazdasági tanácsadó szervezet által kiadott jelentés megerősítette, hogy a Kia Motors Europe számottevő mértékben járul hozzá a kontinens gazdaságának működéséhez.

Hirdetés

A „Kia európai jelenlétéből fakadó gazdasági és társadalmi előnyök” című jelentés rámutatott, hogy a kontinens legkülönbözőbb pontjain több mint 164 ezer ember köszönheti állását a márka jelenlétének.

Egy Európában készülő Kia

A vámbevételeket, a forgalmi és a jövedelemadókat is beleértve a Kia 2012-ben csaknem 865 millió euró adót fizetett az európai kormányzatoknak, ezzel is támogatva a térség gazdaságát. Ez csaknem 16 százalékkal több a 2011-es adóbefizetéseknél (746 millió euró).

A márka zsolnai gyárában 2012-ben 15 százalékkal nőtt a termelés. Az autógyártó 3,7 milliárd euró értékben vásárolt árut beszállítóitól, ennek 69 százaléka (2,6 milliárd euró) Európából származott.

A zsolnai gyár a távolból

A jelentés rámutat a Kia teljes európai értékláncára; a kutatás-fejlesztéstől az új autók egész Európára kiterjedő forgalmazásáig. Az összes uniós tagállamot, valamint az EFTA országait is lefedő értékesítési hálózat további 1,6 milliárd euróval növelte az európai GDP-t, miközben a kutatás-fejlesztés, a gyártás és a beszállítói tevékenységek összesen bruttó 2,6 milliárd euróra emelték a Kia által hozzáadott értéket.

A szlovák iparnak is jót tesz a Kia jelenléte

- Európai termelésünk és piaci részesedésünk folyamatosan nő, több milliárd eurós beruházásainknak köszönhetően. A Kia növekedésének alapja az európai kereskedői hálózat bővülése és fejlődése. Harminc országban több mint kétezer márkakereskedésünk működik – fogalmazott Michael Cole, a Kia Motors Europe elnök-vezérigazgatója.

Kiemelt Partnereink