Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Honnan lesz elég áram?
Európa legnagyobb gazdaságában különösen nagy lehet a baj a McKinsey szerint, akár az elektromos autók töltését is korlátozhatják. A tanácsadó vállalat megvizsgálta az energetikai átállás jelenlegi helyzetét, és több problémás pontot is talált.
Az energiaellátás átalakításának problémái Németországban domborodnak ki a legjobban: az ország egyidejűleg fordít hátat az atomenergiának és a fosszilis energiahordozóknak. Ez a következő években energiahiányhoz vezethet a McKinsey vállalat szerint. Az aktuális energetikai átállási index alapján a szakemberek prognózisa a 2030-as évre már 30 gigawattórányi kapacitáshiányt mutat. Az ellátás biztonságát tekintve ez Németország számára nagy rizikó.
A folyamatosan növekvő szükségleteknek való megfeleléshez megújuló energiaforrások, energiatárolók és gázerőművek kiépítése szükséges. Továbbá szükséges az árambehozatal jövőbeli növelése is. Az elektromos autók és fűtőberendezések elterjedése pedig tovább növeli az áramfogyasztást – és az ipar is egyre több energiát fogyaszt.
Csökken a teljes kapacitás
A 2010-es évben az elektromosenergia-termelés teljes kapacitása Németországban még 105 gigawatt volt. 2022-re ez az érték 90 gigawattra csökkent, miközben a hálózatra csatlakozó eszközök száma nagy mértékben nőtt. A McKinsey azt feltételezi, hogy a kapacitás 2025-re négy gigawattal elmaradhat a szükségestől, míg 2030-ra 30 gigawattos hiány léphet fel.
A hiány orvoslására megoldást jelenthet az energia importálása. Így a hiány 30 gigawattról 20-ra csökkenne. Akkumulátoros tároló rendszerek és napelemes rendszerek kiépítésével további energiát nyerhetnének. További intézkedésként fennáll a lehetőség a kereslet szabályozására. A nagy fogyasztók ellátásának folyamatos szűkítésével igazodni lehetne a csúcskapacitás csökkenéséhez.
Szabályozhatják az elektromos autókat?
A szövetségi ügynökség már előállt tervezetekkel a hőszivattyúk és az elektromos autók fogyasztásának szabályozására, hogy megakadályozzák a lakossági elektromos hálózat túlterhelését. A korlátozások leghamarabb jövőre léphetnek életbe.
Ez a gyakorlatban azt jelentheti, hogy a hőszivattyúk és az e-autók hálózati csatlakozási pontjait szükség esetén csökkentett teljesítménnyel üzemeltetnék, hogy megvédjék az elektromos hálózatot a túlterheléstől. A tervezet szerint 3,7 kilowatt teljesítmény még korlátozott üzemben is lehetséges lenne, ami lassabb töltést jelentene az elektromos autók számára – írja az eFahrer.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!