Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hiába az olcsóbb karbantartás, így is drágább az elektromos autó
Amerikai kutatók egy nemrég közölt tanulmánya szerint az akkumulátoros elektromos autókra kell a legkevesebbet költeni a szervizekben, a tulajdonlás teljes költsége azonban így is esetükben lehet a legmagasabb.
Az Egyesült Államok több nemzeti laboratóriumának és a Tennessee Egyetem közös kutatásában a kompakt szedánoktól egészen a háromtengelyes traktorokig terjedően összesen 12 különböző méretű gépkocsi esetében vizsgálták meg a tulajdonlás teljes költségét.
A költségeket külön felmérték belső égésű motoros, hibrid, plug-in hibrid, üzemanyagcellás és akkumulátoros elektromos hajtásláncoknál. Az elemzésnél arra törekedtek, hogy a korábbi hasonló, de gyakran csak a jármű vételi árára és az üzemanyagköltségre fókuszáló publikációkhoz képest átfogóbb képet alkossanak a járműtípusokként felmerülő költségekről.
Éppen ezért az Autonomie szimulációs programmal végzett kutatás során 12 költségtényezőt vettek számításba, melyeket a jármű vételára, az értékvesztés, finanszírozás, üzemanyag, biztosítás, karbantartás, javítás, adók, regisztrációs díj, út- és parkolási díjak, a haszongépjárművek esetében pedig még a szállítási kapacitástól függőek, valamint a munkavállaló fizetése alkotják.
Olcsóbb a karbantartás, de nem eléggé
A kutatás számos eredménye közül az egyik, hogy egy személyautónál a tervezhető karbantartási költségek az akkumulátoros elektromos változat esetében a legalacsonyabbak, mérföldenként 6,1 centet tesznek csak ki, mert nincs szükség például a gyújtógyertyák vagy a vezérműszíj szett cseréjére. 10,1 centtel a belső égésű motorosnál a legmagasabbak a költségek, míg körülbelül kilenc centtel a plug-in és sima hibridek középen helyezkednek el.
A tulajdonlás teljes költsége azonban így is magasabb lehet egy tisztán elektromos autónál. Egy 2025 modellévi kisméretű SUV-t vizsgálva kiderült, hogy a legolcsóbb a sima hibrid hajtás, míg a legdrágább az akkumulátoros elektromos, mivel a többi változaténál alacsonyabb karbantartási és üzemanyagköltségek 15 év alatt sem képesek ellensúlyozni a magasabb vételárat – olvasható a Green Car Congress kutatást összefoglaló cikkében.