Elemzések Ha fényezésről van szó, Európa szembe megy a világgal

Ha fényezésről van szó, Európa szembe megy a világgal

Pörge Béla | 2022.08.13 16:19

Ha fényezésről van szó, Európa szembe megy a világgal

Fotó: BMW Global PressClub

A világon szinte mindenhol a fehér, a szürke és a fekete autók dominálják a piacot, a színesebb, élénkebb fényezések előtt pedig az ezüst a negyedik. A kékre és pirosra fújt autók legalább kimutatható arányban vannak jelen, a többi szín a futottak még kategóriában van globális szinten.

Hirdetés

2021-ben zsinórban a tizenegyedik évben a fehér szín volt a legnépszerűbb az eladott új autók körében a Földön. Örökké dobogós, a második és a harmadik helyen egymást váltva a fekete és a szürke szín, mögöttük az ezüst, a kék, a piros és a barna aránya komolyabb, az összes több szín külön-külön az egyszázalékos részesedést sem éri el.

Az előző évhez képest a fehér dominanciája minimálisan csökkent: míg 2020-ban 38, addig tavaly csak 35 százalékban voltak fehérek a globális szinten forgalomba helyezett autók. A szürke és a fekete tavaly holtversenyben voltak másodikok 19-19 százalékkal, egy évvel korábban még 19-15-re a fekete nyerte ezt a külön versenyt. A színes autók közül a kék aránya nőtt minimálisan.

Európában más a divat, de nem színesebb

Európa kilóg a sorból: nálunk 2021 volt a harmadik egymást követő év, amikor a szürke dominált: tavaly az itt eladott új autók 27 százaléka volt szürke, 23 százaléka fehér, 22 pedig fekete. Bár a kék szín aránya kontinensünkön magasabb volt az átlagnál (11 százalék), nem mondhatjuk, hogy sokkal színesebb a paletta: globálisan 82, Európában pedig 80 százalékot tesz ki a fehér-szürke-fekete-ezüst négyes.

Érdekesség, hogy Kínában a sárga és arany fényezés az ötödik legnépszerűbb, igaz, csak három százalék az ilyen autók aránya – míg a fehéreké 50. Szintén meglepő lehet, hogy a fekete szín Indiában csak a hatodik legnépszerűbb, míg Oroszországban a barna szín a maga 11 százalékos részesedésével a negyedik – derül ki az Axalta adataiból.

A céges autók repítik az élre a fehér színt

A járművek fehér fényezésének alapvetően két oka van: ez a legolcsóbb szín, valamint a céges autók zöme is fehér. Utóbbinak az ár mellett van még egy oka: a járművek zöme reklámhordozóként is szolgál.

A fehér alapszín egyszerű és könnyen kezelhető felületet biztosít a reklámanyagok elhelyezésénél, és ezzel a színválasztással a többféle márkából álló flotta esetén is egységes megjelenést tudhat magáénak a vállalat.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink