Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Miért kell szabályozni a mesterséges intelligenciát? Elmagyarázzuk
2024.05.19 16:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Grandiózus növekedés előtt a lítium iránti kereslet
A Benchmark Mineral Intelligence új elemzése szerint a világnak a tavaly bányászott lítiummennyiség több mint hússzorosára lesz szüksége ahhoz, hogy az évszázad közepére kielégítse az energiatárolás és az e-autók miatt növekvő kereslete
A Benchmark lítium-előrejelzése szerint 2050-re évi 11,2 millió tonna, 2032-re pedig összesen 2,9 millió tonna lítium termelésére lesz szükség. Az utóbbi több, mint a 2015 és 2022 közötti 2,7 millió tonnás kumulatív globális lítiumtermelés.
„Ezek az adatok azt mutatják, hogy egy generációs kihívás kezdeténél tartunk… Ezért a lítiumbányászoknak és -finomítóknak nem csak a jelenlegire, …hanem egy annál nagyságrendekkel nagyobb lítiumion-gazdaságra is tervezniük kell” – mondta Simon Moores, a Benchmark vezérigazgatója
Az újrahasznosítás elengedhetetlen lesz
Az adatok rávilágítanak arra is, hogy a lítiumigény kielégítése szempontjából elengedhetetlen lesz az újrahasznosítás, hiszen nélküle 2050-ig 234 új lítiumbányára lenne szükség a már meglévő 40 mellé.
A Benchmark előrejelzése szerint így 2040-ben a lítiumalapú anyagok közel 20 százalékát újrahasznosított akkumulátorokból vagy technológiai hulladékból állítják majd elő.
A kereslet növekedésének oka
A lítiumigény növekedésének fő oka az, hogy 2050-ig egyre több ország fogja átállítani járműparkját elektromos meghajtásúra. Ezt a tendenciát a Benchmark adatai is jól tükrözik, hiszen 2015-ben az akkumulátorok iránti keresletnek mindössze 39 százalékát tették ki az e-autók, azonban ez az arány idén 79- re emelkedett.
A Benchmark várakozásai szerint 2050-re az akkumulátorok iránti kereslet körülbelül egyharmadát az elektromos járművek, a többit pedig az energiatárolás teszi majd ki – olvasható a Green Car Congress cikkében.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!