Elemzések Felgyorsította az online autóértékesítést a járvány

Felgyorsította az online autóértékesítést a járvány

autopro.hu/P.B. | 2020.11.19 11:21

Felgyorsította az online autóértékesítést a járvány

Fotó: Pixabay

A koronavírus-járvány hatására sokkal népszerűbbé vált az online autóvásárlás, de a szervizelés jelentős része is átterelődött a virtuális térbe. Több OEM vezetője is arról beszélt egy konferencián, hogy sokkal elfogadottabbá vált az autók online vásárlása.

Hirdetés

Scott Keogh, a Volkswagen Csoport amerikai elnöke egy virtuális konferencián arról beszélt, hogy a COVID-19 elfogadottá tette az online autóvásárlást. „Eddig egy folyamatos vita volt akörül, hogy digitalizálni kell-e a kereskedéseket, mára ezt mindenki elfogadta” – fogalmazott.

Jim Farley, a Ford vezérigazgatója egyenesen úgy vélekedett ugyanezen a konferencián, hogy a koronavírus ezen hatása ajándék az autógyártók és a kiskereskedések számára is. Mint mondta, húsz év után változott végre az online és az offline értékesítők aránya.

A szervizelésben is előtérbe kerültek az online megoldások

Daniel Weissland, az Audi America elnöke szintén arról számolt be, hogy az ügyfeleik áttértek a virtuális megoldásokra. Az Audi esetében ez annak a szolgáltatásnak a felfutását jelenti, mely biztosítja az autótulajdonosoknak, hogy a meghibásodott autót átveszik tőle akár az otthona előtt is, majd oda vissza is viszik javítva. Ez a megoldás kizárja a személyes kontaktusokat.

Az Automotive Logistics megemlíti, hogy az elmúlt években a Ford is indított hasonló szolgáltatást a Lincoln brand alá tartozó modelljeinél.

A Ford esetében a távoli megoldásokat biztosító szolgáltatások gyakran a haszongépjármű üzletágból érkeznek, ott kiforrottabb ez a rendszer.

Kiemelt Partnereink