Elemzések Európa legnagyobb piacán tarolnak a benzinesek

Európa legnagyobb piacán tarolnak a benzinesek

autopro.hu/K.K. | 2022.12.13 07:17

Európa legnagyobb piacán tarolnak a benzinesek

Fotó: Pexels

Németország és az EU egyértelműen az elektromobilitás mellett tette le a voksát a környezetvédelmi fordulatban. Valóban egyre több elektromos járművet adnak el – de korántsem mindenki tekinti ésszerű alternatívának az elektromos hajtást.

Hirdetés

Az Allianz Direct biztosító nemrég bemutatott reprezentatív felmérése meglepő eredményeket hozott: a német autóvezetők leginkább benzines autót szeretnének vezetni. A 800 megkérdezettnek 43 százaléka közölte, hogy ezt a klasszikus hajtást részesíti előnyben.

A megkérdezettek 27 százaléka hibrid autót választana, szóval egy belső égésű motor hajtást elektromotorral, és csak 20 százalék választana teljesen elektromos autót. Úgy tűnik, a gazdaságos, régóta tiszta dízel hírneve romba dőlt: az összes potenciális vásárlónak csak a 10 százaléka választana dízelt.

Pénzkérdés az elektromos autó

A felmérés szerint minél több költségvetés áll rendelkezésére egy válaszadónak, annál inkább venne az elektromos autót. A legalacsonyabb árkategóriákban mindössze 25 százalék fektet hangsúlyt a hibrid vagy akár elektromos hajtásra, viszont a 100 ezer eurónál nagyobb költségvetésű vásárlók 78 százaléka villamosítani szeretne.

Az önvezető jármű kipróbálására való hajlandóság is magasabb a felső árkategóriában: összességében azonban a vásárlók mindössze 21 százaléka szeretne autonóm vezetni, 36 százalék kategorikusan elutasítja a technológiát, 43 százalékuk még mindig bizonytalan.

Az ár sokkal fontosabb, mint a környezetvédelmi szempontok

A vásárlásnál az ár a legfontosabb tényező, 49 százalék ezt nevezte elsődlegesnek. Ezt követi az üzemanyag fogyasztás 36 százalékkal. A felsorolt 14 szempont közül a „környezet és fenntarthatóság” csak 14 százalékot kapott. Ezt követi a származási ország 4 százalékkal, a barátok és ismerősök véleménye pedig csak 2 százalékot számít.

Az új autóknál leginkább preferált szín a fekete, 36 százalékkal. A legfontosabb extra, amit a megkérdezettek 56 százaléka preferál, a klímaberendezés. Csak 9 százalék fektet hangsúlyt az internetkapcsolatra az autóban.

A fiatal vásárlók nem feltétlenül szeretik az elektromos autókat

Meglepő lehet, de éppen a fiatal vásárlók vennének a legkevésbé elektrifikált autókat: a felmérésben a 18 és 24 év közötti korcsoportba tartozó válaszadóknak csak az egyharmada hajlandó hibrid vagy elektromos járműre váltani. Másrészt a vezetési élmény előnyben részesítése magasabb, mint bármely más korosztályban, mégpedig 47 százalék. Ez az érték a legidősebb megkérdezett vezetőknél (55 és 65 év közöttiek) 29 százalékra csökken. Nem csoda, hogy az úgynevezett „boomerek” között viszont a SUV-rajongók aránya a legmagasabb, a fiatal vásárlók körében pedig a legalacsonyabb – írja a Focus.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink