Elemzések Engedhetnek az e-autók árából Európában is

Engedhetnek az e-autók árából Európában is

autopro.hu/P.B. | 2023.08.05 12:21

Engedhetnek az e-autók árából Európában is

Fotó: Tesla

Az idei évben viszonylag gyakran számolhattunk be az árháborúnak is hívott jelenségről, ami nagyjából annyit tesz, hogy az autógyártók egymásra licitálva csökkentették elektromos autóik árát. Ez a jelenség eddig elsősorban Kínára, és kicsit az Egyesült Államokra volt jellemző, Európára kevésbé. Ebben jöhet változás.

Hirdetés

Az autógyártók egyre gyakrabban adnak árengedményeket az elektromos autók vásárlóinak Európában, így Németországban is – derül ki a PwC tanulmányából. A tanácsadócég szerint a prémium szegmensben az elektromos járművek átlagos árengedménye júniustól júliusig negyedével, 14 százalékra emelkedett. A középső szegmensben harmadával, tizenegy százalékra emelkedett az átlagos engedmény.

„Csak a mennyiségi piacon, ahol továbbra is a legmagasabb állami vásárlási prémium csábít, maradtak változatlanok a kedvezmények” - jelentette augusztus negyedikén a PwC.

Begyűrűzött Európába az árháború

Az elektromos átállás során szeretne mindenki minél nagyobb szeletet kiszakítani magának az új, egyre bővülő piacról. Eleinte a Tesla vezetésével Kínában lehetett találkozni az árak csökkenésével, de azóta egyre terjed a jelenség.

„A piaci részesedésért folytatott küzdelemben az autógyártók az elektromos autók szegmensében „kedvezményharcot” vívnak, amely immár Európát is eléri” – magyarázták az iparági szakértők. A koronavírus okozta leállások és a szűk szállítási keresztmetszetek hosszú ideig kínálathiányt és magas árakat okoztak, ám azóta ismét felpörgött a piac.

„Az adatok azt mutatják, hogy a német piacon az autógyártók egyre gyakrabban választanak kedvezményeket, és immár az elektromos autók árából is engednek” – írja a PwC tanulmánya.

Normál piaci feltételek az elektromos szegmensben

A regisztrációk közel 16 százalékos részesedésével az elektromos autók már komoly tényezők a német piacon. Ez azt is jelenti, hogy immár az elektromos szegmensben is a szokásos piaci feltételek uralkodnak - mondta Felix Kuhnert, a PwC iparági szakértője.

Az árengedmények a haszonkulcs rovására mennek. Emellett a lítium és más nyersanyagok ára ismét emelkedett, ami nem könnyíti meg a gyártók helyzetét. Európában még egy fokkal nehezebb a helyzet, mert például a Németországban gyártott elektromos autók körülbelül 40 százalékkal drágábbak, mint a Kínában gyártott és értékesített modellek – jegyzi meg az Automobilwoche.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink