Elemzések Eladásokban a németek domináltak, de japánra is sokan kerestek

Eladásokban a németek domináltak, de japánra is sokan kerestek

Végh Martin | 2021.04.11 08:21

Eladásokban a németek domináltak, de japánra is sokan kerestek

Fotó: Audi MediaCenter

Az év első három hónapjában a magyar használtautó-piacon a legnagyobb számban értékesített márkák között továbbra is a németek domináltak, ám a keresések alapján nagy volt az érdeklődés a japán Honda, Nissan vagy éppen a Mitsubishi iránt is. A Kocsi.hu statisztikái alapján áttekintettük, hogy 2021 első negyedévében milyen használt autókat kerestek a magyar emberek.

Hirdetés

A január-márciusi időszakban összesen 12.443 személyautó-hirdetést töröltek a Kocsi.hu nyilvántartásából. A hazai használtautó-vásárlási trendek ismeretében nem is meglepő, hogy a tíz legnépszerűbb márka között túlsúlyban voltak a németek és a német kötődésűek.

A dobogó felső fokára az Opel állhatott fel, összesen 1301 járműve cserélt gazdát három hónap alatt. Tőle jócskán lemaradva következik az Audi, illetve a Volkswagen, 1070 és 951 eladott autóval. A VW konszern márkáit a Ford (874 autó), valamint kettő német prémium, a Mercedes-Benz és a BMW követték szinte azonos mennyiségű, 794 és 785 értékesítéssel.

A hetedik legnépszerűbb márka a Toyota volt, amit a „mi autónk”, a Suzuki követett. A kettő japán márka autóiból 637 és 613 darabot vittek el. A sort a Škoda és a Renault zárták, 523 és 502 eladással.

A japán márkák iránt is nagy az érdeklődés

A márkák népszerűségéről a Kocsi.hu portálján indított keresések száma is tanúskodik. Bár a legnagyobb számban eladottak közé nem fértek be, a Nissan, a Mazda és a Honda is azon tíz márka között foglal helyet melyekre a legtöbb keresését indították.

A legtöbbször, 3764 alkalommal Volkswagenekre, míg a második és harmadik legtöbbször Toyotákra és Suzukikra kerestek. A kettő japán márkát 3723 és 3491 alkalommal adták meg keresési feltételként.

A legnagyobb számban eladott Opelt a negyedik helyen, a Nissan-Mazda-Honda hármas előtt találjuk, 2905 rá irányuló kereséssel. A maradék három leggyakrabban keresett márka a német prémiumok triója, a Mercedes-Benz, a BMW és az Audi volt.

Érdekesség, hogy a tizenegyedik legtöbbet keresett márka a Smart, míg a tizenkettedik a Mitsubishi volt, ugyanakkor az eladások számát tekintve előbbi a lista alján, míg utóbbi is csak annak közepe tájékán végzett, emellett hirdetési idejük is (106 és 121 nap) jócskán meghaladja az átlagos 89 napot. Ez arra enged következtetni, hogy a felhozatalt a magyar használtautó-vásárlók valamiért nem találják kielégítőnek a két márkánál. Hasonló lehet a helyzet a Mazdák esetében is, melyek januárban értékesített példányait mintegy fél évig hirdették.

Három Audi is a felső tízben

A legnagyobb számban értékesített modellek a legnépszerűbb márkák típusai közül kerültek ki, az élen azonban nem egy Opel, hanem a Suzuki Swift végzett – igaz, csak azért, mert a különböző generációk eladásai nincsenek külön bontva. A korábban hazánkban is készült modellből messze a legtöbb, 284 darab talált vevőre.

Az Audinak három modellje is befért a TOP tízbe. A középkategóriás A4-et rögtön a második helyen találjuk, 186 autóval, míg a jóval nagyobb A6 135 törölt hirdetéssel a hetedik, az A3 pedig 124 eladással a nyolcadik helyen végzett.

Az előbbiek mellett még a Škoda Octavia és Fabia, az Opel Astra H és G, a Renault Megane, valamint a Ford Focus második generációja fért be az első tízbe.

Kiemelt Partnereink