Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Egységesítenék a gyorstöltést a németek
Rendezni szeretnék az elektromos autók töltése körüli, némileg zavaros szabályokat. A Német Autóipari Szövetség (VDA) és nemzetközi partnerei által közösen életre hívott új globális szabvány célja, hogy pontosabb és összehasonlíthatóbb információval szolgálhasson az elektromos járművek tényleges töltési sebességéről.
A VDA azt szeretné elérni, hogy a járműgyártók a jövő évtől alkalmazzák az új szabványt a hatótávolság és egyéb adatok feltüntetésekor akár a reklámokban, akár a műszaki adatlapokon. Ugyanakkor ez egyelőre nem kötelező, és az ISO/SAE 12906 néven futó szabvány továbbra is „fejlesztés alatt” megnevezéssel szerepel az ISO honlapján. A VDA azonban arra számít, hogy a legtöbb vállalat (elsősorban a német OEM-ek) betartja majd a rendeletet, mert az ügyfelek ezt várják el.
Az ügyfelek szempontjából a VDA problémának tartja, hogy a gyártók jelenleg szabadon választják meg, hogyan határozzák meg a gyorstöltést. Bár sok gyártó 10-80 százalékos töltési adatokat közöl, mások 5-80 százalékot, 20-80 százalékot vagy akár 30-80 százalékot adnak meg – ez utóbbi gyakran arra szolgál, hogy 30 percnél rövidebb töltési időt írhassanak a hirdetésbe. Egyes esetekben az öt-tíz percen belül újratölthető hatótávot adják meg – ez azonban csak egy kis, optimális időtartamon belül érvényes. Magasabb töltöttség vagy hideg akkumulátor esetén ezek az újratöltési tartományok jelentősen eltérhetnek.
A VDA szabványosítani akarja a gyártók specifikációit az ISO/SAE 12906 szabvány szerint. A javasolt szabályok között szerepel egy vizsgálati eljárás, amely meghatározza a mérési feltételeket, például az akkumulátor hőmérsékletét. „A peremfeltételek egyértelmű szabványosítására van szükségünk, különben az értékek nem összehasonlíthatók” – mondja Marcus Bollig, a VDA ügyvezető igazgatója.
Olyan adatokat adjanak meg, ami releváns a sofőrök számára
Az egyesület a 23 fokos hőmérséklet fenntartását javasolja plusz/mínusz három fokos tűréshatár mellett, a fennmaradó tartományt pedig 15 és 60 kilométer között kell meghatározni a városban; az akkumulátor méretétől függően ennek körülbelül tíz százalékos töltöttségi szintet kell jelentenie. A szabvány az ügyfelek számára releváns szempontokra vonatkozó előírásokat is tartalmaz, mint például a 10-80 százalék közötti töltési idő, valamint a töltési csúcsteljesítményre vonatkozó információk.
A szabvány előírja a töltési teszt elvégzését is hét fok alatti hőmérsékleten, plusz/mínusz három fokos tűréshatár mellett. Ez lehetővé teszi a gyártók számára, hogy szabványosítsák és összehasonlítsák akkumulátoraik teljesítményét hideg körülmények között.
A vizsgálatok valós közúti forgalomban és laboratóriumban is elvégezhetők. Ezenkívül nincsenek specifikációk a töltőállomásokra vonatkozóan, azaz még vannak nyitott kérdések a szabvány kapcsán – írja az eelctrive.com.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!