Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25A Bosch továbbra is jól teljesít Magyarországon
2024.05.16 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Egyre olcsóbbak lesznek az elektromos autók?
A Tesla ismét csökkentette a Model 3 és a Model Y árát Európában, ez pedig megerősíti a szakemberek jóslatait: az e-autó piacon az árspirál jelenleg egyértelműen csökkenő irányba halad. Ami alapján egyre jobban megérheti elektromos autót venni azoknak, akik már játszadoznak a gondolattal.
Ahogyan arról az autopro.hu is beszámolt, a Tesla április 14-én jelentette be a legújabb árcsökkentését: néhány egyéb mellett számos európai piacon, köztük Németországban és Franciaországban is csökkentette árait az amerikai elektromosautó-gyártó, ráadásul idén már másodszorra.
Az elemzők különböző véleményen vannak az árháborúról, azonban két pontban szinte mind egyetértenek. Egyrészt a Tesla megengedheti magának, hogy hosszú távon fenntartsa az „árrés helyett mennyiség” taktikát a konkurenciával szemben. Másrészt az árspirál vége még nincs kilátásban, még jóval tovább tarthat mire elér odáig a piac, vagyis az árak még csökkenni fognak.
Tony Sacconaghi, a Bernstein Research szakembere szerint a Tesla hosszú távon is képes lemondani a megfelelő árrésről a magasabb értékesítési mennyiség érdekében. További árcsökkenéseket jósol és egyben figyelmezteti a befektetőket, hogy az árrés még egyáltalán nem érte el azt a határt, ami negatív kihatással lehet a részvénypiacra.
Adam Jonas, a Morgan Stanley szakembere is szóba hozta az árcsökkentést egy újonnan tervezett kínai Tesla üzem kapcsán. Ő viszont az ebből fakadó előnyöket hangsúlyozza, amelyeket a Tesla a termelésből és a tartalékaiból nyer.
Alexander Potter a Piper Sandlertől azt jósolja, hogy „a könyörtelen árcsökkentés továbbra is folytatódni fog”. Potter a Tesla kiváló pénzügyi struktúrájára is hivatkozik - Elon Musk megengedheti magának a harcot, míg a kedvezmények bevezetésére kényszerített konkurensek ezzel szemben nem igazán.
Venni vagy nem venni?
Miközben az analitikusok a befektetők igényeit figyelik, a vásárlók helyzete sokkal tisztábban látható. Más ágazatokkal ellentétben az e-autó piacon most hirtelen sokkal többet kapnak a pénzükért. Ha pedig a kedvezmények már most megérnék a befektetést, biztosan nem kell elsietniük a döntést, hiszen szinte minden elemző további csökkenést vár az elektromos autók piacán – írja az eFahrer.
Ugyanakkor azt sem szabad elfelejteni, hogy nem minden gyártó szállt be eddig az árháborúba, ráadásul bár ezekkel a mérsékelt árakkal is csak záródik az olló a belső égésű motorral hajtott és az elektromos autók árai között, utóbbiak még mindig magasabbak.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!