Elemzések Egyre jobban marginalizálódnak a dízelek a briteknél

Egyre jobban marginalizálódnak a dízelek a briteknél

MTI | 2022.10.06 04:17

Egyre jobban marginalizálódnak a dízelek a briteknél

Fotó: Pixabay

Nagy-Britanniában 4,6 százalékkal, 225.269 darabra nőtt az új autók eladása szeptemberben az egy évvel korábbihoz képest. Ezzel már a második egymást követő hónapban jegyeztek fel emelkedést - áll a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) közleményében.

Hirdetés

A legfrissebb adatok szerint Nagy-Britanniában egyre tovább csökken a dízeles autók szerepe, ahogyan összességében a belső égésű motorral szerelt autók piaci részesedése is egyre kisebb - közben az elektrifikált autókból egyre többet adnak el.

A dízelüzemű autók értékesítése éves összevetésben 3,1 százalékkal, 10.330-ra csökkent, piaci részesedésük 4,6 százalékra zsugorodott a tavaly szeptemberi 5 százalékról. Szeptemberben 91.679 új benzinüzemű autót adtak el, ez 2,8 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbihoz képest, a piaci részarányuk 43,8 százalékról 40,7 százalékra csökkent.

Szárnyal az elektromos autók eladása

A múlt hónapban a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók eladása éves összevetésben 16,5 százalékkal, 38.116-ra emelkedett, a piaci részesedésük pedig 15,2 százalékról 16,9 százalékra nőtt. A hibrid-elektromos autókból 29.088 talált vevőre a múlt hónapban, 16,5 százalékkal több éves összevetésben, a piaci részesedésük pedig 11,6 százalékról 12,9 százalékra emelkedett.

Az idei első kilenc hónapban 1.208.368 új autót értékesítettek, 8,2 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbival összevetve.

Nagy-Britaniában 2030-tól már nem lehet új dízeles és benzines autót eladni, egyes hibrid autók esetében ez a határidő 2035.

Második helyen a Tesla

Európa harmadik legnagyobb autópiacán szeptemberben a legkeresettebb új autó a Nissan Qashqai (9311 darab), a Tesla Model Y (8315 darab) és a Volkswagen Polo (6476 darab) volt.

Az új autóknál tavaly a dízelüzemelésűek piaci aránya 8,2 százalékra esett a 2020-as 16 százalékról, a benzines autóké pedig 55,4 százalékról 46,3 százalékra csökkent. Eközben például a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók piaci részesedése 6,6 százalékról 11,6 százalékra, a külső áramforrásról tölthető plug-in hibrid hajtásúaké pedig 4,1 százalékról 7 százalékra ugrott.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink