Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Egy egész kontinens függetleníti magát Kínától
Egy ausztrál startup megoldást talált arra, hogyan gyártson akkumulátort Kína bevonása nélkül, az ausztrálok ugyanis többé nem szeretnék Kínába küldeni a feldolgozandó akkumulátoralapanyagaikat.
A Recharge Industries Pty ausztrál startup vállalkozás egy 191 millió eurós beruházást tervez egy új akkumulátorüzem építésére. Az ott előállított lítiumionos akkumulátorokhoz azonban nem Kínából importált alapanyagokat terveznek használni.
Kína jelenleg a legnagyobb lítiumion-akkumulátor ellátó világszerte. Más országok törekednek az alternatívák megtalálására, egyelőre kevés sikerrel. Ausztrália például a világ legnagyobb lítiumforrásával rendelkezik, a legtöbb akkumulátoralapanyagot további feldolgozásra mégis Kínába szállítják onnan – eddig.
Az akkumulátorgyártásnak 2024-ben kell megkezdődnie
Jelenleg Ausztrália, India és az Egyesült Államok is olyan változásra törekszenek, ami lehetővé teszi számukra a helyi gyártási kapacitás tiszta energia előállítására való felhasználását. Ehhez pedig a kínai importtól való függetlenséget kell növelniük.
A Recharge Industries akkumulátorgyárának felépítése Dél-Ausztráliában, egy Melbourne és Geelong között fekvő reptér melletti területen valósulhat me. Az év második felében meg is kezdődhetnek az építési munkálatok. Egy interjúban a Recharge Industries alapítója David A. Collard azt nyilatkozta, hogy az akkumulátorgyártást már 2024-ben meg akarják kezdeni.
„Ausztrália az új energetikai korszak Szaúdi-Arábiája” – mondta Collard magabiztosan. „Minden fontos ásvány a rendelkezésünkre áll, hogy a következő száz évben biztosítsuk az ellátást.”
Elzárják a kínai forrásokat
Az ausztrál vállalat kijelentette, hogy az akkumulátoraihoz nem használ kobaltot, nikkelt, és semmiképp sem alkalmaznak Kínából importált alapanyagokat. A lítiumot a gyár az ausztrál és dél-amerikai bányákból fogja beszerezni, a finomított lítiumot pedig az USA-ból és szintén Ausztráliából, a Bloomberg tudósítása szerint.
Az interjúban Collard elmagyarázta, hogy a nagy volumenű projekt a következő évben az első fázisba léphet és évente két gigawattórás kapacitással indul útjára, illetve a tervek szerint a második fázisban 2028-ig elérik a 30 gigawattórás éves kitermelési mennyiséget.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!