Elemzések Dezse Margaret: Még nincs túl a nehezén az autóipar

Dezse Margaret: Még nincs túl a nehezén az autóipar

autopro.hu | 2015.11.05 06:20

Dezse Margaret: Még nincs túl a nehezén az autóipar

Az autógyártóknak számos üzleti kihívással kell szembenézniük a következő egy-másfél évben. A magyar gazdaságban is kiemelt szerepet játszó iparágnak a piacok hullámzása mellett a vásárlói igények és a realitás közötti szakadékot is kezelniük kell, elsősorban az innováció területén – mondta portálunknak Dezse Margaret, az EY Tranzakciós üzletágának vezető partnere.

Hirdetés

– Az autóipar kiemelt fontosságát jelzi a magyar gazdaságban, hogy az itt működő nagy gyártók jelentősen hozzájárulnak a hazai ipari termeléshez is. A jelek szerint az ágazat teljesítménye globálisan javul, de mi húzódik a pozitív trendek hátterében?
– Az iparág számos jelentős üzleti kihívással szembesül. A legnagyobb szereplőknek a különböző üzleti és technológiai képességeiket illető komoly kihívásokkal is meg kell küzdeniük. Az EY aktuális, autóipari vezetők véleményén alapuló Changing lanes 2015–2016 kutatása szerint a top 125 iparági vezető a jövő év legnagyobb kihívásai között tartja számon a feltörekvő piacok, az Eurózóna és általában a politikai helyzet bizonytalanságát, valamint az ezekből adódó volatilitást. De kihívásként élik meg a vásárlói igények változását, az ehhez kapcsolódó innovációt, illetve a versenyképességi előnyt jelentő üzleti hatékonyság kialakítását, a tehetségek felkutatását, az utánpótlás-szervezést. Nem is beszélve a napokban kirobbant, dízel motorokat érintő emissziós „ügyről”, amelynek hatása még kiszámíthatatlan.

Dezse Margaret, az EY Tranzakciós üzletágának vezető partnere

– Vagyis a legutóbbi időszakban tapasztalt növekedés törékenynek nevezhető?
– A globális autóiparnak fel kell készülnie, hogy hatékony válaszokat adjon ezekre a kérdésekre. Különösen igaz ez a feltörekvő piacokra, ahol néhányan már most recessziót tapasztalnak, az itteni visszaesés pedig akár az egész iparág teljesítményére hatással lehet. A gyártóknak fel kell gyorsítaniuk az összekapcsolhatóság, a mobilitás és az információbiztonság megkövetelte fejlesztéseiket, a működési hatékonyságot pedig új elemzési és adatkezelési módszerekkel kell javítaniuk. A cégeknek gyorsabban kell reagálniuk arra, hogy a vásárlók ma már új típusú kapcsolatot, új élményeket igényelnek az értékesítés folyamatában. A márkahűség fenntartása és javítása mindezek nélkül elképzelhetetlen.

– Éppen az informatika, a mobilitás látszik olyan területnek, ahol az autóipar lemaradt a globális trendektől, más, innovatív szektoroktól...
– Az EY felmérésében a válaszadók több mint kétharmada egyetértett abban, hogy a fejlett autóipari technológiák és funkciók jelentősen növelhetik egy-egy márka erejét, legyen szó akár a más eszközökkel való kompatibilitásról, a vezetést segítő funkciókról vagy a modern hajtásláncokról. Az ezekhez kapcsolódó vásárlói igények kielégítésére azonban csak a vezetők 39 százaléka érzi felkészültnek szervezetét. Az is egyre inkább nyilvánvaló, hogy a digitális és/vagy eladáshelyi ügyfélélménynek kiemelt szerepe van az értékesítésben, mint ahogy az online jelenlétnek is a vásárlói döntések befolyásolásában, az ügyfélszerzésben és -megtartásban. A válaszadók 71 százaléka szerint a digitális élmények iránti növekvő kereslet kielégítése jótékony hatással lehet az értékesítésre, ilyen képességében azonban csak 13 százalékuk bízik.

– Vagyis minden az innovációról szól...
– Az innováció valóban kulcskérdés mind a szervezetfejlesztés, mind a technológia oldaláról, a szereplők versenyképessége szempontjából. A válaszadók háromnegyede azonban egyelőre nem érzi magát felkészültnek az ezekre irányuló stratégiai kezdeményezések elindítására. A következő időszakban az autógyártók és vezetőik legfontosabb feladata egy olyan rendszer kiépítése, amely technológiai és üzleti modelljeiket a kívánt irányba indítja el – az autóiparon belüli és azon kívüli partnerekkel közösen. Az innovációs képesség és folyamatok javítása mellett az optimális digitális jelenlétre is választ kell adnia a szektornak, elsősorban a vásárlói szokások elemzésével, a korábbinál differenciáltabb, innovatívabb, kibővített szemléletű marketingstratégia elindításával.

Kiemelt Partnereink