Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Cseh vezetéssel alakulhat koalíció az Euro 7 ellen
A Cseh Köztársaság az Európai Unió 11 országának közlekedési minisztereit hívta meg március 13-ára (hétfőre) Strasbourgba, hogy megvitassák a kibocsátáscsökkentésről szóló politikát. Eközben vita folyik az EU elektromos járművekre való átállásáról szóló mérföldkőnek számító szabályozásról, vagyis a belső égésű motorral szerelt autók betiltásáról is.
A csehek által kezdeményezett találkozóra Németországot, Olaszországot, Franciaországot, Spanyolországot, Lengyelországot, Magyarországot, Szlovákiát, Portugáliát, Romániát, Szlovéniát és Finnországot hívták meg – mondta el a Reuters-nek egy uniós illetékes. Egyelőre nem erősítették meg, hogy mely miniszterek vesznek részt az eseményen.
A találkozó apropója eredetileg az Euro 7 környezetvédelmi, kibocsátással kapcsolatos jogszabály megvitatása volt. A Cseh Köztársaság, illetve több másik ország és iparági csoport bejelentette, hogy változtatni akarnak az általuk túl szigorúnak, irreálisnak nevezett szabályokon.
Egyes uniós tisztviselők azonban azt várják, hogy a találkozón megvitassák az országok álláspontját a belső égésű motorral szerelt új autók értékesítésének 2035-ben történő megszüntetésére vonatkozó uniós joggal kapcsolatban. Mint ismert, a tiltásról szóló szavazást – a németek kérésére – elhalasztották.
A csehek sem támogatják a túl nagy szigort
Martin Kupka cseh közlekedési miniszter a múlt héten, miután Berlinben találkozott német kollégájával, Volker Wissinggel, azt mondta, hogy az ország módosítani szeretné a belső égésű motorral szerelt autók regisztrációjáról szóló tilalmat.
„Nem támogatjuk a belső égésű motorok korlátozását 2035 után, hacsak nem lesz egyértelmű és kötelező érvényű mentesség a szintetikus üzemanyagokra” – mondta Kupka.
A német közlekedési minisztérium a múlt héten garanciákat követelt arról, hogy 2035 után is engedélyezik a belső égésű motorral szerelt új autók értékesítését, amennyiben azok szén-dioxid-semleges üzemanyaggal működnek. A lépés meglepte a döntéshozókat, hiszen az Európai Parlament, a Bizottság és az EU tagállamai már tavaly, hónapokig tartó tárgyalások után megállapodtak a törvényről, a most márciusi szavazás csak formalitás lett volna – írja a Reuters.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!