Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az ügyfélszolgálatok hatékonyságát élénkebb adatáramlás növelné
A koronavírus okozta káosz megviselte az ipart. Ahhoz, hogy a veszteségek a jövőben minimalizálhatók legyenek, a vállalatoknak jelentősen javítaniuk kell kapcsolataikon az iparon belüli ügyfeleikkel, a felmerülő problémákat hatékonyabb ügyfélszolgálatoknak kell megoldaniuk. Középpontban a jobb adatkezelés.
Az autóipari vállalatoknak átlagosan 22 ezer dolláros veszteséget egyetlen percnyi váratlan leállás, ezért az ügyfélszolgálatok hatékonysága elsősorban a reakciójuk gyorsaságán múlik. A gyorsaság nyitja a rendelkezésre álló munkaerő optimális szervezése és a hatékonyság rendszeres felülvizsgálata.
Az ügyfélszolgálatos alkalmazottak részére jól átlátható adathalmazt kell biztosítani az ügyfelek felmerülő problémáinak lehetséges megoldásaival. Ez az adathalmaz folyamatosan nő, kiegészül minden beérkező esettel és megoldásával, így később visszakeresve segíthet a hasonló problémák kezelésében. A gyakran ismételt kérdések megválaszolását chatbotok vehetik át, az így felszabadult emberi kapacitás pedig az összetettebb kérdésekre fókuszálhat.
Rendezetten, távolról
Egy ügyfélszolgálatot különböző platformokon lehet elérni. Ahhoz, hogy a megkereséseket prioritás és téma szerint be lehessen sorolni, szükség lenne intelligens rendszerre, amely összefogja az emailben, telefonon, chatbotokon és egyéb online felületeken keresztül érkező kérdéseket. Előnyös lenne, ha ugyanez a rendszer azt is eldöntené, szükséges-e emberi kapcsolat, vagy egy automatikus válasz is elegendő az ügyfél kérdésére.
Mint szinte mindenről, ma már az ipari berendezésekről is temérdek mennyiségű adat gyűjthető távolról, így akár azonnal megtalálható egy-egy hiba forrása. Az adatáramlás azt is lehetővé teszi, hogy a megelőző karbantartás általi nagyobb üzembiztosság miatt számos kérdést fel se kelljen tenni. Ha mégis távoli problémamegoldásra lenne szükség, segítenek az olyan technikai újítások, mint az okos szemüvegek. Az ügyfél ezt viselve pontosan meg tudja mutatni a problémát az ügyfélszolgálatos szakértőnek, aki aztán eligazítja ügyfelét, és felügyeli a javítást. Ez a fajta távoli segítségnyújtás hatékony, és azonnal megkezdődhet, tehát sok időt és költséget takarít meg.
Mindenki nyer
Ha az ügyfelek elégedettek a gyártók ügyfélszolgálati munkájával, az idővel jelentősen növeli a bizalmat, és lojális vásárlókat eredményez. A szoros partneri kapcsolatokat aztán meg is kell tartani, ehhez pedig a támogató szolgáltatásokon túl azok hatékonyságának mérését is fejleszteni kell. Minél több visszajelzési felületet, online felmérést kell biztosítani az ügyfeleknek a véleményük és elégedettségük minél részletesebb kifejezéséhez. Bármilyen adatról is van szó, nem elég minél többet begyűjteni belőle, bírni kell kielemezni őket, és megfelelően hasznosítani a tanulságokat — áll az Industry Week írásában.