Elemzések Az önvezetésbe fektet Szegeden a Continental – ez történt a 41. héten

Az önvezetésbe fektet Szegeden a Continental – ez történt a 41. héten

Végh Martin | 2022.10.17 07:21

Az önvezetésbe fektet Szegeden a Continental – ez történt a 41. héten

Fotó: Continental

Az önvezetésbe fektet a Continental Szegeden, ahol most szoftverfejlesztési kapacitásának bővítésére készül a vállalat. A szomszédos Szerbiában található Újvidéken átadták a település elektromosmotor-gyárát, eközben egy újabb autógyártó jelentette be, hogy felhagy az oroszországi termeléssel, míg az európai autógyártás jövőjére nézve vészjósló előrejelzés látott napvilágot. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Hirdetés

Szegedi szoftverfejlesztési tevékenységét vezetéstámogató és önvezetési megoldásokon dolgozó egységgel bővíti a Continental. Az új csoport negyven magas képzettségű mérnökkel fog működni.

Magyarország legnagyobb vasöntödéje, a Busch-Hungária újabb hároméves stratégiai beruházási ciklust indított. A beruházások célja a győri üzem termelési kapacitásának és hatékonyságának növelése, továbbá az energiahatékonyság fokozása.

Új autógyárak épülhetnek

Az új amerikai villanyautó-támogatási szabályoktól hajtva az Audi az Egyesült Államokban gyárthatja elektromos modelljeit. A termelés oda telepítése történelmi lépés lenni, tekintve, hogy a prémium márka még soha nem szerelt össze járműveket az USA-ban.

A Fiat Algériában hozhat létre autógyárat. Legalábbis erre enged következtetni az algériai kormány és a Stellantis között köttetett keretmegállapodás.

Kiderült hol épül fel a Honda és a koreai LG Energy Solution közös amerikai gigagyára. A létesítmény Ohio államban kap helyet, ahol már három üzemmel is rendelkezik a japán OEM. Utóbbiak csakugyan az e-mobilitás jegyben részesednek befektetésekből.

A Toyota több mint másfél év késéssel, de végül elindíthatta gyártását mianmari üzemében, ahol korábban a hatalmi viszályok tették lehetetlenné a termelés megkezdését.

A Nissan hivatalosan is döntést hozott oroszországi üzeme végleges bezárásáról. A japán OEM minden oroszországi eszközét az orosz államnak adja át, azzal a megkötéssel, hogy hat éven belül visszavásárolhatja azokat.

Új és átalakuló együttműködések

A Nissan és a Renault szövetsége újabb nagyszabású reformokon eshet át a 2020-ban megindultak után. A kettő partner tárgyalásokat folytat együttműködésük jövőjéről, és a változások részeként a francia fél jelentősen csökkentheti a Nissanban birtokolt részesedését.

A Honda és a Sony létrehozták közös cégüket Sony Honda Mobility néven. A vállalat saját elektromos autót fog kínálni, a tervek szerint 2025 végétől.

A Stellantis tovább erősítette digitális kompetenciáit. A konszern Indiában nyitott egy új szoftverközpontot, ami a vállalat digitális platformjának fejlesztésében elsődleges szerepet fog betölteni.

A BMW közel ugyanannyi autót adott el a harmadik negyedévben, mint egy évvel korábban. A gyártó ezt az eredményt jónak értékelte az ukrajnai háború és az ellátási zavarok fényében.

Elektrifikáció itthon és a szomszédban

Befejeződtek a japán Nidec újvidéki elektromosmotor-gyárának építési munkálatai. A villanyhajtású járműveket kiszolgáló egységben ezer fővel fog megindulni a termelés.

Gyorsan bővül a zöld rendszámos járműállomány. Szeptember végéig idén majdnem ugyanannyi zöld rendszámot adtak ki, mint 2021 teljes egészében.

Az előző héten állt forgalomba a BKV által korábban megrendelt 135 új Mercedes-Benz Conecto típusú autóbusz első néhány példánya. A járműveket az autopro.hu is kipróbálta.

Itthon zsugorodik, máshol nő a piac

Trendforduló látszik kibontakozni a hazai használtautó-piacon. Szeptemberben az év eddigi részében a legtöbb járművet hirdették meg, az internetes keresések száma azonban már a legkisebb volt. Mindez azt jelenti, hogy a drágulással párhuzamosan csökkenni kezdett a vevők száma.

Míg itthon a csökkenő kereslet jelei mutatkoznak, addig Kínában, a világ legnagyobb autópiacán a szeptember drasztikus emelkedést hozott. Az ősz első hónapjában 1,95 millió új személyautót adtak el, ami 21,2 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbi számot.

A jövőben akár negyedévente egymillióval is kevesebb autó készülhet Európában az S&P Global Mobility gazdaságkutató intézet előrejelzése szerint. A hatalmas visszaesés oka a kibontakozó energiaválság.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink