Elemzések A változás a kulcs a gyártás jövőjéhez

A változás a kulcs a gyártás jövőjéhez

autopro.hu/E.L. | 2020.12.26 16:23

A változás a kulcs a gyártás jövőjéhez

Fotó: Pixabay

Tavaly ilyenkor kevés ember sejtette még, hogy milyen hatalmas károkat fog okozni a COVID-19 mind a magánembereknek, mind a vállalkozásoknak világszerte. Még most is, a vakcina érkezésének ígéretével, rengeteg a bizonytalanság, ami megakadályozza, hogy tisztán lássuk hogyan alakul majd az következő év. Bár nem vagyunk teljesen vakok, ami a jövőt illeti.

Hirdetés

Bizonyos szempontból felkészültebben és tájékozottabban lépünk át az új évbe, mint eddig valaha – mindaddig amíg megfelelően használjuk fel az idén szerzett tapasztalatokat.

A varázsszám az ötös

Lehet, hogy az átalakítás nem lesz egyszerű, de elkerülhetetlen. Sok más területhez hasonlóan, a gyártásnak is számos hagyományos erőssége és fókuszterülete – mint a költséghatékonyság vagy az egyszerűsített készletgazdálkodás –potenciális kockázati tényezővé vált a világjárvány által átformált kereskedelmi környezetben. De ha a változás nem elkerülhető, milyen területen kellene a gyártóknak újításokat bevezetniük? A cégek sikerük növelése érdekében a Forbes öt kulcsfontosságú intézkedést fogalmazott meg az elkövetkező éveket tekintve.

Legyen rugalmas a technológia

A gyártók többségére igaz, hogy a vállalati erőforrás tervezés (ERP) sokáig biztosított erős alapot a szervezés és ellátási lánc menedzsment terén. Most másképp kell gondolkodniuk az adatokról, az biztos. Hogyan tudnák az ERP adatokat a felhőbe juttatni, hogy nagyobb elérhetőséget biztosítsanak az üzletben? Miképp teremthetnek általa rugalmasabb, összekapcsolt alkalmazásokat? Ha megválaszolják ezeket a kérdéseket és annak megfelelően cselekednek a vállalatok, akkor lehetőségük nyílik arra, hogy adatokat gyűjtsenek a szervezet egészéről, majd ezeket az információkat felhasználva gyorsaságot, rugalmasságot és ellenállóképességet teremtsenek működésüknek.

Versengésből együttműködés

A járvány előtérbe hozta a szétdarabolt ellátási lánc egyre növekvő jelentőségét. Ennek eredményeképp, a következő évben tanúi lehetünk növekvő számú ágazatok közti beszállítói ökoszisztémák és platformok megjelenésének. Összefogva más iparági szereplőkkel, a gyártók biztosíthatják, hogy több lehetőségük álljon rendelkezésre áruk és anyaguk áramlásának a lokális vagy szisztémás rendellenességekkel szemben történő fenntartása esetén. A jövői vezető vállalatai azok a cégek lesznek, akik hajlandóak a versenytársaikkal együttműködni, majd megemelni termékeik és szolgáltatásaik minőségét annak érdekében, hogy kitűnjenek az ügyfelek számára.

Szorosabb kapcsolat kell a végfelhasználókkal

Jelenleg a legtöbb gyártócég a vállalkozások közötti értékesítés (B2B) modelljét használja. De a COVID-19 örökre megváltoztatta a vásárlók elvárását az online vásárlás, a kiszállítás sebessége és a szolgáltatás minősége terén. Az okos vállalatoknak tovább kell látniuk a weboldaluk teljes átalakításánál vagy az e-kereskedelmi platformjuk fejlesztésén, be kell fektetniük a B2C modellbe (a vállalkozások magánszemélyeknek értékesítik a termékeiket/szolgáltatásaikat), ami lehetővé teszi számukra, hogy mélyítsék a kapcsolatukat a tényleges felhasználókkal. Azáltal, hogy az ügyfelek köré építik fel az értékláncaikat, a cégek pontosabban és gyorsabban tudnak megfelelni az igényeknek, növelve a lojalitást és a javítva a jövedelmezőséget.

Érdemes digitális ikert létrehozni

Még mielőtt a koronavírus-járvány kirobbant volna, a digitális iker egyre fontosabb eszközzé vált a gyártók számára. Egy adott termék, felszerelés vagy folyamat virtuális másolataként hatékony, kockázatmentes módszert biztosít az innovációk felfedezésére és a lehetséges problémák és lehetőségek elemzésére. A digitális iker segítségével feltárt információk alapján a vállalatok megalapozottabb döntéseket hozhatnak arról, hogy mi a legjobb lépés. Ez végső soron segíti őket a problémák megoldásában és a versenyelőny megszerzésében.

Folyamatos ismeretszerzés

A távmunka és a virtuális együttműködés általánossá válása felhívta a figyelmet annak szükségére, hogy az ágazatok közötti szervezetek ne csak beszéljenek a jövő munkaerejének létrehozásához, hanem cselekedjenek is. A gyártók számára ez egy lehetőség arra, hogy valóban elkezdjék a digitális készségek hiányának megszüntetését a folyamatos tanulás kultúrájának támogatásával. A munkavállalókat minden területen támogatni és ösztönözni kell arra, hogy fejlesszék technikai készségeiket az olyan területeken, mint az adatelemzés vagy a kiterjesztett valóság. Mindez segíthet a teljesítményük, problémamegoldó-képességük növelésében és az innováció ösztönzésében. Továbbá létfontosságú, hogy megosszák a tudásukat az egész üzletágon belül.

Egy olyan év után, amikor megtanultuk, hogy számolnunk kell a kiszámíthatatlansággal, minden eddigi szabály megváltozott. Nem szabad visszatérni a megszokott módszerekhez. Az ingatag, gyorsan digitalizálódó járvány utáni világban nem a leginkább költséghatékony vállalatok nyernek, hanem a legrugalmasabbak. Tanulnunk kell a múltból, de ugyanakkor a gyártók számára az igazi bölcsesség abban rejlik, hogy felelősséget vállalnak a jövő alakításáért.

Kiemelt Partnereink