Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A többség egyelőre nem akar elektromos átállást
Egy friss német felmérés szerint akadozik a fordulat a mobilitásban. A hagyományos hajtású autóval közlekedő válaszadók túlnyomó többsége egyelőre ragaszkodik a benzines vagy dízeles hajtáshoz, és addig fog kitartani mellette, amíg az lehetséges.
Az Automobilwoche és a Civey közös felmérésében 2700-an vettek részt, olyan sofőrök, akik most benzines- vagy dízelautót használnak. Az adatfelvételre júliusban került sor. A hagyományos hajtású autót vezető sofőrök csaknem háromnegyede (73 százaléka) szeretne kitartani belső égésű motorja mellett, ameddig csak lehetséges. Majdnem minden tizedik pilóta (nyolc százalék) bizonytalan, és még nem tud dönteni a kérdésben.
Ez azt jelenti, hogy a sofőröknek csak kis része hajlandó hajtástechnológiát váltani. Alig több, mint tízből egy sofőr (12 százalék) hajlandó váltani. Ők kifejezetten visszautasítják azt az állítást, hogy ameddig csak lehet, belső égésű motorral szerelt autót vezetnének.
A felmérésből az is kiderült, hogy akik a leendő autóvásárlókat meg akarják győzni az alternatív hajtástechnológiáról, azoknak gyártókat és a politikusokat kell cselekvésre bírni: elsősorban két szempont győzheti meg a hagyományos hajtású autóhoz ragaszkodó vezetőket a váltásról.
Jobb infrastruktúra és elérhetőbb ár
Talán nem okoz meglepetést, hogy ez a két, imént említett szempont a töltési infrastruktúra és az ár-érték arány. Vagyis jobb töltési lehetőségeket szeretnének az autósok, és elérhetőbb árú elektromos autókat. Ezek esetében jóval többen (24, illetve 21 százalék) lenne hajlandó az e-autók felé fordulni.
A Civey szakértője, Parwiz Torgull hangsúlyozza: „az elektromobilitásra való átállás többről szól, mint egy új autóról. Ez viselkedésbeli változás is” – fogalmazott.
Torgull a felmérést elemezve bírálta a gyártók ellátási stratégiáját: „a tömegek elérése érdekében jelenleg a 40 ezer euró alatti árszegmensre kellene koncentrálni, amit csak korlátozottan szolgálnak ki a gyártók elektromos járművekkel – főleg olyanokkal, amelyek elérhetik egy mai dízel vagy benzin hatótávolságát.”
A fogyasztókat aligha lehet más vásárlási ösztönzőkkel meggyőzni. A gyártóktól származó kedvezmények (öt százalék), a kisebb modellek kínálata (hat százalék) és a magasabb állami támogatás (kilenc százalék) csak a válaszadók kisebbsége számára volt fontos a felmérés szerint – írja az Automobilwoche.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!