Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A lítium jelenti a fenntartható jövőt az EU számára
2024.05.19 04:20Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A koronavírus miatt csökkenhet idén a globális autóeladás
A Morgan Stanley előrejelzései szerint a koronavírus-járvány kitörésének következtében az Egyesült-Államokbeli új autó értékesítés 9 százalékkal eshet idén. A vírus megjelenése előtt az elemzőház még egy enyhe 1-2 százalékos csökkenésről számolt be. Ezzel párhuzamosan csökkenést várnak a globális autóeladások tekintetében is.
Az LMC Automotive kutatói arról számoltak be, hogy a koronavírus-járvány a globális autóeladásokat éves szinten 4 százalékkal 86,4 millióra csökkentheti a 2019-es 90,3 millióról. Az LMC korábban egy relatív stabil, 90,1 milliós értékesítést jelzett előre.
Adam Jonas, a Morgan Stanley autóipari elemzője elmondta, az Egyesült Államokban a keresleti sokkot fokozhatja a vírus terjedése, ebből kifolyólag a fogyasztók elhalasztják a nagyobb kiadásaikat, mint például egy új autó vásárlása. A szakértő becslése szerint az USA-ban a 2019-es 17,1 millióról 15,5 millióra zuhanhat az eladások száma. Ezzel szemben az LMC 16,5 millióra csökkentette értékesítési előrejelzéseit.
A National Automobile Dealers Association (Állami Gépjármű Kereskedők Egyesülete) január elején még egy enyhe csökkenéssel számolt az évre, mely szerint 16,8 millió autót értékesítenének az Egyesült Államokban.
A használt autóknak sem segít
Beszámolójában Jonas kitért a használtautók helyzetére is, melyek esetében a vírus jelentős hatással bír az eladásra és a fogyasztói hitelekre is.
Ahogy a járvány fokozódik, folyamatosan terjed az autóiparra gyakorolt negatív hatása is – mondta Jeff Schuster, az LMC elnöke.
Az autógyártók az első negyedéves értékesítési beszámolóikat április elején fogják megosztani – számolt be a Reuters.