Elemzések A fizikai és digitális világ egyesülése megváltoztatja az autóipart

A fizikai és digitális világ egyesülése megváltoztatja az autóipart

autopro.hu/Sz.K. | 2024.02.25 12:17

A fizikai és digitális világ egyesülése megváltoztatja az autóipart

Fotó: Pexels

Az Nvidia véleménye szerint a digitalizáció határozza meg a termelékenységet, a költséghatékonyságot és az innovációt.

Hirdetés

A fizikai és a digitális világ összeolvadása átalakítja az autóipart. Az Nvidia autóipari partnerei a digitalizációt a termékéletciklus minden fázisának átalakítására használják – az elsősorban fizikai, manuális folyamatokat szoftvervezérelt, mesterséges intelligenciával támogatott digitális rendszerekké alakítják át.

A vállalatok is fordulóponton érzik a digitalizációt

Kaivan Karimi, a Microsoft globális partnerstratégiáért felelős vezető munkatársa megjegyzi, hogy a vállalatok elképesztő eredményeket érnek el a fizikai egység digitalizálásával, a szimulációk futtatásával és a 3D-s rendereléssel, legyen szó akár a gyári automatizálásról, akár az autó tervezésének és fejlesztésének modernizálásáról.

Brian Ullem, a Capgemini mérnöki részlegének alelnöke kifejti, hogy „egy autóba 30 ezer alkatrész kerül, így körülbelül öt évbe telik egy jármű végponttól végpontig tartó fejlesztése. Ahelyett, hogy 50 vagy 100 autót építenénk, a digitalizálás segítségével szimulálhatunk anélkül, hogy prototípusokat kellene építenünk. Ez rengeteg időt és pénzt takarít meg a folyamat során”.

Thomas Mueller, a Wipro műszaki vezetője hozzáteszi, hogy a digitalizálással „most már képesek vagyunk alacsony költséggel szimulációkat futtatni.,és javítani a felhasználói élményt”.

Kritikus pont az autonóm vezetés szempontjából

„A szimuláció kulcsfontosságú az autonóm rendszerek fejlesztéséhez” – mondja Ziv Binyamini, a Foretellix vezérigazgatója. „Egyrészt szükség van a valós világra, de ez rendkívül költséges. Ezért ki kell egészíteni egy olyan virtuális világ szimulációjának képességével, ahol minden lehetséges. És akkor nagyon költséghatékony módon gyorsan iterálhatsz, és biztosíthatod, hogy a rendszer minden ilyen körülmény között működjön.”

A szimuláció „lehetővé teszi ügyfeleink számára, hogy virtuálisan validálják ADAS vagy autonóm rendszereiket - a kamera, lidar és radar tartományokban található, nagy pontosságú érzékelőkkel - anélkül, hogy tényleges fizikai meghajtásokra kellene támaszkodniuk” – teszi hozzá Tony Karam, az Ansys globális értékesítési igazgatója.

Austin Russell, a Luminar alapítója és vezérigazgatója egyetért azzal, hogy „a szimuláció elengedhetetlenül fontos az autonóm vezetéshez. Nagyszerű látni azt a munkát, amelyet az Nvidia ezen a területen végez, nemcsak a hardverrel, hanem a szoftverrel is.”

Újfajta értékteremtés

„A szoftver az értékteremtés új összetevője” – jegyzi meg Walid Negm, a Deloitte termékfejlesztésért felelős technológiai igazgatója. Azoknak a vállalatoknak, amelyek „túlélni és gyarapodni fognak, sokkal hatékonyabbá kell válniuk a digitális-fizikai konvergencia segítségével.”

Shiv Tasker, a Capgemini globális mérnöki részleg alelnöke hozzáteszi, hogy „a digitális ikrek vizualizációja és előállítása hatékony, nagy teljesítményű infrastruktúrára, valamint olyan platformokra támaszkodik, amelyek megkönnyítik az ügyfelek számára a technológia bevezetését”.

Az Omniverse „lehetővé teszi a világméretű csapat egyidejű együttműködését” – mondja Karimi a Microsofttól. „Tervezőmérnökök, migrációs mérnökök, tesztmérnökök – mindenki egyszerre működik együtt. Ez az Nvidia ereje – írja az Nvidia Blogs.”

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink