Elemzések Drágulás ide vagy oda, népszerűek a prémiumok

Drágulás ide vagy oda, népszerűek a prémiumok

Végh Martin | 2022.10.26 10:17

Drágulás ide vagy oda, népszerűek a prémiumok

Fotó: Audi MediaCenter

Az elmúlt években az új autókéhoz hasonlóan a használt gépkocsik ára is drasztikus növekedésen ment át. Mindez azonban nem látszik befolyásolni a használt német prémiumok népszerűségét, melyek továbbra is a keresési ranglista élén állnak – derül ki a Kocsi.hu használtautó-hirdetési portál harmadik negyedévi statisztikáiból.

Hirdetés

Az alkatrészellátási problémák okozta termeléskimaradások, illetve a felfele ívelő energia- és nyersanyagárak mind az új gépkocsik árának emelkedését okozták és okozzák. Helyettesítő mivoltuk miatt ez a növekedés a használt járművek árára is átterjed.

Ahogy arról korábban az autopro.hu is beszámolt, a Használtautó.hu adatai szerint a 2020 év eleji 2,5 millió forintról 2021 végére 4,5 milliónál is magasabbra kúszott a használt autók itthoni átlagára, a növekedés pedig idén sem állt meg.

Az autók drágulása, karöltve a megélhetési költségek emelkedésével mostanra trendfordulót látszik okozni a hazai használtautó-piacon. A Használtautó.hu portálján az idei évben szeptemberben indították a legkevesebb keresést, ezenkívül a Datahouse adatai alapján a hónapban 5 százalékkal csökkent a hazai használtautó-piac forgalma éves összevetésben vizsgálva. Szeptember volt a második hónap idén, mikor a gazdát cserélt használt autók száma nem érte el az egy évvel korábbit.

Nem pártoltak el a vevők

A gyengülő kereslet a Kocsi.hu számaiból is kiolvasható. Július-szeptember időszakában a portálon mintegy 406 ezer keresést indítottak személyautó-kategóriában, míg tavaly ugyanakkor a mennyiségük a 614 ezret is meghaladta.

A romló piaci helyzet ellenére, keresések alapján mérve a legnépszerűbb márkák TOP 10-es listájának összetétele semmit nem változott az egy évvel korábbihoz képest. Az élen továbbra is a Volkswagen áll, amit német oldalról a BMW, a Mercedes-Benz, Audi és az Opel, japán oldalról pedig a Toyota, a Suzuki, a Honda, a Mazda és a Nissan követ. A három német prémium valójában még keresettebbnek is mondhatja magát: míg 2021-ben a rangsor közepén-második felében voltak, idén a Volkswagen utáni első három helyet foglalják el.

Élen az Audi

Az értékesítésekre utaló hirdetéstörlések áttekintése visszaigazolja a fentebbieket. A három prémiumot ezúttal is a TOP 10-ben találjuk. Az Audi az első helyet foglalja el 1029 darabbal, a második helyen a BMW van 879 eladással, míg a harmadik az Opel 855 darabbal. A Mercedes a nyolcadik a rangsorban 436 értékesítéssel.

A német prémiumok népszerűségét tehát egyáltalán nem ingatta meg a romló gazdasági helyzet, és az, hogy az autótartás és -vásárlás egyre inkább luxusnak kezd számítani – még akkor is, ha sokan még nem szánták rá magukat autójuk letételére vagy nehezen tehetik azt meg.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink