Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Biciklikhez mutat be új villanymotort a ZF
2024.05.21 07:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A brexit miatt veszíthetnek piacot az európai gyártók
Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) a brexit-megállapodás elektromos autók kereskedelmére vonatkozó részének felülvizsgálatát követeli, rámutatva, hogy a közelgő szigorítások terv szerinti életbe lépése tetemes anyagi kárt és piacvesztést okozna az európai autóiparnak.
2024 január 1-től az elektromos autó akkumulátorok minden komponensének, illetve egyes nyersanyagainak is az EU-ból vagy az Egyesült Királyságból kell származnia ahhoz, hogy a blokk és a szigetország között a villanyautók kereskedelme vámmentes legyen.
Magyarán a mostaninál szigorúbb szabályok helyi akkumulátorértéklánc meglétét követelik meg Európában, azonban „Európa még nem alakított ki egy biztos és megbízható akkumulátor-ellátásiláncot, mely megfelelne ezen szigorúbb elvárásoknak” – mutatott rá az ACEA közleményében Sigrid de Vries, a szervezet főigazgatója. „Ezért kérjük az Európai Bizottságot a bevezetési periódus három évvel kitolására.”
Korábban a Ford, a Stellantis, és a VDA, a német járműgyártók érdekvédelmi szervezete is az új szabályok életbe lépésének 2027-re halasztását kérték az EU-tól.
Az ACEA becslése szerint, ha 2024-től az EU-Egyesült Királyság között exportált villanyautókra – a tervekben szereplő módon – 10 százalékos vámot vetnének ki, az három év alatt 4,3 milliárd euró plusz költséget róna az európai autóiparra. Mi több, a magasabb ár miatt visszaeső brit értékesítések miatt az EU területén 480 ezerrel kevesebb elektromos autó készülne, ami kettő átlagos méretű autógyár éves kapacitásával ér fel.
Kína járna jól
Az ACEA továbbá rámutat, hogy a Kínában gyártott e-autók már ma is a brit villanyautó-piac harmadát tudhatják magukénak az importjukat terhelő 10 százalékos vám ellenére. Az európai járművek vámokkal sújtása „nyilvánvalóan” a helyi gyártók harmadik országok javára való piacvesztéséhez vezetne.
„Ha most nem cselekszünk, nehezebben maradunk versenyképesek a globális elektromosautó-piacon, és piacot fogunk veszíteni” – húzta alá De Vries.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!