Autopro Blog Kell a show, kell a káprázat a szakkiállításra is

Kell a show, kell a káprázat a szakkiállításra is

Kuthi Áron | 2018.09.28 09:32

Kell a show, kell a káprázat a szakkiállításra is

Az autógyárak már rég nem terméket, hanem élményt, életérzést adnak el, sőt a márkával való azonosulás szükséglete a haszongépjármű tulajdonosában is megvan.

Hirdetés

A hannoveri haszongépjármű-expó (hivatalos nevén IAA Commercial Vehicles) elsőként gigantikus méretezésével döbbenti le a látogatót. A terep bejárásához nem árt, ha kényelmes a cipőnk, de még így is lehet, hogy nap végére fizikai fájdalmakkal fizetünk a kíváncsiságunkért. A bejáratnál még fogadkozunk az újságíró kollégákkal, hogy úgysem járjuk be az összes standot, mert nem lehet mindent befogadni, de belépés után felszippantott mindenkit az expó. Én nyilván mindegyikünket csak annyi hajtott: mindent megnézni!

A legtöbb csarnok egymásba nyílik, és már reggel kilenctől mindenhol egyre nagyobb hangzavar kezd kialakulni, ugyanis egymást érik a gyártók és beszállítók kihangosított sajtótájékoztatói a sajtónak fenntartott nulladik napon. A kíváncsi nép standról standra áramlik, egy pavilonon belül el se lehet téveszteni, ki, hol és mikor mutatja be újdonságait.

Itt éppen az MAN elektromos furgonjának és teherautójának, valamint az elektromos városi buszainak a bemutatója kezdődik hosszas ráhangolódással, hogy még a kint kávézó menedzserek is bejöjjenek a nagy hang-kavalkádra. Az imázsfilm egy legalább tizenöt méter széles kivetítőn pereg. Majd végül a vezérigazgató mögött begördül az eTGM névre keresztelt 16 tonnás elektromos teherautó.

A sajtóesemény méretezése teljesen megfelel a hely nagyságának, a harsányság természetes velejárója a járműipari show-biznisznek. Érthető módon minden gyártó világgá akarja kiáltani legújabb eredményeit. És Hannoverben megteheti... mert arra találták ki. Itt mindenki azt akarja kifejezni, hogy mennyire megkerülhetetlen tényező a piacon. És nyilván sikerül is, mert a standok hátsó vagy emeleti részein súlyos üzletek köttetnek a kiállítás minden napján.

De ha lehet, a Daimler-csoport a hangerőre, látványra is rátett egy lapáttal, méghozzá szimplán a méretezéssel. A 16-17-18-as központi nagy csarnok közepe felől közelítve ennyi látszott csak a cégből, mondhatjuk, ez volt a kirakatban. Termékek a világ minden tájára.

Csőrös Daimler Amerikába, teherautó Indiába

De belépve a felirat alatti sötét folyosóba, majd onnan kibukkanva ez a látvány tárult a látogató elé.

A ZF pedig a levegőeget használta reklámfelületként. Léghajója végig az expó területe felett keringett, reggelente a hannoveri reptérről emelkedett a magasba.

Kiemelt Partnereink