Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Vasúti biztosítórendszereket telepít a Siemens Magyarországon
A német konszern a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában megvalósuló három magyarországi vasúti szakasz fejlesztésében vesz részt.
A megrendelés keretében a Siemens vasút-automatizálási divíziója mintegy 200 vágánykilométert szerel fel ETCS 2-es szintű Trainguard 200 automatikus biztosítóberendezésekkel három szakaszon, így a Ferencvárost és Gyomát összekötő vonal két szakaszát - a Monortól Szajolig, illetve Szajoltól Gyomáig -, valamint a Ferencváros-Székesfehérvár vonalat. A három szakaszt várhatóan 2015 végén adják át.
A vasúti biztosítórendszerek a személy- és tehervonatok biztonságos közlekedését teszik lehetővé. Jelenleg több mint 14 különböző biztosítórendszer van használatban Európa-szerte, ezek azonban egymással nem kompatibilisek. Az Európai Unió ezért előírja az európai vasúttársaságok számára, hogy vonalaikon Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszert (ETCS) telepítsenek.
A rendszer állandó lehetőséget teremt a vágány és a vonat közti információcserére, így a vonatvezető az utasításokat közvetlenül a vezetőfülkében elhelyezett kijelzőn kapja, tehát a nyílt pályán nincs szükség jelzőkre.
A budapesti székhelyű Siemens Zrt. a Siemens AG általános magyarországi képviseletét látja el az ipar, infrastruktúra és városok, energia és egészségügy ágazatban. A Siemens Zrt., valamint a csoporthoz tartozó termelő, szolgáltató és kereskedelmi tevékenységet végző Siemens leányvállalatok a 2013. szeptember 30-ával zárult üzleti évben együttesen több mint 2000 munkatársat foglalkoztattak, és több mint 90 milliárd forintos árbevételt értek el. |