Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Biciklikhez mutat be új villanymotort a ZF
2024.05.21 07:21A Tesla napelemes részlege lesz felelős a Supercharger-hálózatért
2024.05.21 06:16A Toyota ismét a legrosszabb autógyártó lett a klímalobbi terén
2024.05.21 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Újra nyereségessé válna a thyssenkrupp
A thyssenkrupp acélipari konszern a következő években szeretné átvenni a jelenlegi üzletmenet lendületét, azaz folytatná a növekedést, amit az átalakításoknak köszönhetően ért el. A jövőben további változások várhatóak a cég felépítésében.
Most is dolgozunk átalakulásunk következő szakaszán, amelyben egyre inkább a vállalkozások növekedési lehetőségeire összpontosítunk – nyilatkozta Martina Merz vezérigazgató egy esseni befektetői rendezvényen. A vállalatvezető szerint az évekig tartó, fájdalmas megszorításokkal járó átalakulás első sikerei már az elmúlt pénzügyi évben is meglátszottak. A menedzser most ezt szeretné kihasználni, és folytatná a jó tendenciát.
A cég vezetése a következő években azt szeretné elérni, hogy középtávon a kamat és adók előtt az árbevétel négy-hat százalékos nyereséget mutasson. Az elmúlt pénzügyi évben (ami szeptember végéig tartott) ez a mutató a jelentős javulás ellenére csak 2,3 százalék volt. Elemzők a következő évekre 4,1 százalékos pluszt várnak a konszerntől.
Minden üzletágban növekedést várnak
Az acélüzletágban és a hajógyártásban Klaus Keysberg pénzügyi igazgató hat-hét százalékos korrigált EBIT-et tervez középtávon. Az autóalkatrészekkel foglalkozó üzletág jövedelmezőbb lehet, ott hét-nyolc százalékos, míg az ipari alkatrészek esetében legalább tíz százalékos hasznot vár a pénzügyi igazgató.
Az anyagkereskedelemben két-három százalék a megtérülési cél. Mindenekelőtt az autóipari és a hajógyártás ágazattól várnak a cégnél jobb teljesítményt az elemzői várakozásokhoz képest – írja az Automobilwoche.
Megszűnnek munkahelyek, de nem itthon
A menedzsment a közelmúltban költségcsökkentést hajtott végre, ennek több ezer munkahely esik áldozatul. A 2023/24-es pénzügyi évre 12 ezer munkahely szűnik meg a reformok kezdete óta, ebből 7800-at a cég az elmúlt két pénzügyi évben már megszüntetett, így a nehezén már túl van a konszern, de még lesznek elbocsátások a közeljövőben. A leépítések a magyarországi thyssenkrupp egységeket nem érintik.
A Tata Steellel való meghiúsult egyesülés után a cégcsoport még vizsgálja annak a lehetőségét, hogyan lehetne a legjobban felépíteni a régóta akadozó üzletágat – a szcenáriók között ott van az acélüzletág önállósítása is. Ami biztos, hogy az anyagkereskedelemnek, az ipari alkatrészeknek és az autóipari részlegnek mindenképpen a thyssenkrupp égisze alatt kell maradnia.
A cég növekedési stratégiájának alapja a klímabarát technológiák alkalmazása, és ezzel együtt a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a működés során. A vállalat január 13-án számol be részletesebben a terveiről.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!