Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Mit tegyünk, ha defektet kapunk?
2024.05.19 12:19A lítium jelenti a fenntartható jövőt az EU számára
2024.05.19 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Új szintre emeli új hajtásával az e-mobilitást a Bosch
A Bosch bővíti portfólióját az eMobility üzletágában azzal, hogy megkezdi 800 voltos rendszerek sorozatgyártását. A beszállító egy elektromos hajtást és egy invertert gyárt 800 voltos technológiával. Az alkatrészek állítólag nemcsak teljesítményükkel, hanem hatékonyságukkal is kitűnnek a piacról.
A Bosch villanymotorjának 800 voltos változata (állandó mágneses szinkronmotor) 460 kilowattos teljesítményt és 830 newtométer nyomatékot kínál. Az úgynevezett „iPIN” rúdtekercselésnek köszönhetően tovább javítható a motor hatékonysága, kompaktsága és a gyártás automatizálási szintje – írja a beszállító. A tekercselt rézhuzal helyett rézrudakkal (a tekercsek között elkerülhetetlen kis hézagokkal) növelhető réztöltési szint.
A Bosch motorja csúcspontján akár 98 százalékos hatásfokot is elérhet, ami 60 kilowatt/kilogramm energiasűrűségnek köszönhetően.
A hajtásnak az aktív részeit „első alkalommal használja egy német prémiumgyártó” – írta a Bosch, de nem említi név szerint a gyártót. Ezekkel a korlátozott részletekkel nem lehet meghatározni a céget, hiszen a BMW (Neue Klasse), az Audi és a Porsche (mindkettő a PPE-vel) is használ 800 voltos platformot, ahogy a Mercedes is tervezi.
A Bosch inverterének 800 voltos változata szilícium-karbid félvezetőkre támaszkodik, amelyek növelik a hatékonyságot és ezáltal a hatótávolságot. Ezeknek a chipeknek köszönhetően az inverterek hatásfoka akár 99 százalékra is nőhet a Bosch szerint, de a magasabb feszültségszint azt is lehetővé teszi, hogy az invertert valamivel kisebbre tervezzék, hiszen ugyanarra a teljesítményre nagyobb feszültség mellett vékonyabb és könnyebb kábelek is szerelhetők.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!