Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Új partnerével forradalmasítaná az e-autókat a Continental
A Continental stratégiai partnerséget kötött a müncheni székhelyű DeepDrive csúcstechnológiai vállalattal az elektromos járművek fejlesztése érdekében. Az első mérföldkőnek tekinthető, hogy a két vállalat közösen kifejleszt egy olyan kombinált egységet, amely a meghajtás és a fék alkatrészeiből áll, és közvetlenül a jármű kerekeire szerelhető.
A DeepDrive a hatékony elektromos motorok fejlesztésének specialistája, sokéves tapasztalattal rendelkezik az autógyártásban. A Continental pedig a fékrendszerek terén szerzett technológiai szaktudását és az innovatív technológiák iparosításában szerzett szakértelmét adja bele az együttműködésbe.
„A DeepDrive által kifejlesztett villanymotorok kiterjesztik az elektromos járművek hatótávolságát. Könnyebbek, gazdaságosabbak és erőforrás-hatékonyabbak. Mindezek kombinálása a hatékony, nagy teljesítményű féktechnológiánkkal egy új, kompakt egység létrehozásához döntő mértékben hozzájárul az elektromos mobilitás sikeréhez. Ami összetartozik, az itt együtt növekszik” - jegyezte meg Matthias Matic, a Continental Safety and Motion üzletágának vezetője.
A fék és a hajtásrendszer összehangolása
Mindkét vállalat nagy lehetőséget lát az együttműködésben, mivel a járművek villamosítása lehetővé teszi, hogy a jövőben az összes futóműfunkciót - beleértve a meghajtást is -, közvetlenül a kerékre helyezzék. Az elektromos járművek különböző követelményeinek - például a hatótávolság maximalizálása, a beszerelési hely csökkentése és az egyidejű modularitás - legjobb megvalósításához átfogó optimalizálásra van szükség járműszinten.
A fék és a hajtásrendszer optimális összehangolása ehhez döntően hozzájárul. A két elem egy egységbe történő integrálása különösen nagy hatékonyságot eredményez a hajtás és a fékezés során. Az integrált alkatrészek ráadásul a moduláris kialakítás révén csökkentik a komplexitást, és megkönnyítik a gyártási folyamatot – áll a Continental közleményében.
„Meggyőződésünk, hogy a kétrotoros motorunk fejlesztése forradalmasítani fogja a gépjárművek villamosítását” - mondja Felix Poernbacher, a DeepDrive társalapítója és ügyvezető igazgatója. „A Continentallal való stratégiai partnerség lehetővé teszi, hogy a hajtásrendszerünket a szükséges féktechnológiával kombináljuk, hogy egy innovatív elektromos alkatrészt hozzunk létre, amely nélkülözhetetlen a jövő mobilitásához. Az ilyen technológia iránti ugrásszerűen növekvő kereslet azt mutatja, hogy ez a helyes út.”
Hatékonyabb, kompaktabb és gazdaságosabb
A DeepDrive kifejlesztett és szabadalmaztatott egy úgynevezett kétrotoros, radiális fluxusú motort, amely központi meghajtóegységként vagy kerékagyhajtásként beépíthető a járművekbe. A társulás egy hatékony, kompakt kerékagyi meghajtás kifejlesztésére összpontosít, amelyet a költséghatékony gyártás szempontjából optimalizálnak.
Első lépésben egy hidraulikus féket integrálnak a hajtás-fék egységbe. Második lépésben a tervek szerint hosszú távon hidraulikus komponensek nélküli száraz fékrendszereket is integrálnak a DeepDrive innovatív kerékagyhajtásába. A hajtás és a fék egy egységben történő kombinációja egyben az első lépés az úgynevezett sarokmodul felé, amely a futóműkomponenseket, például a Continental légrugórendszereit közvetlenül a kerékre integrált kompakt egységben tartalmazza.
Magyarországon a Continental technológiai vállalat a jövőbeli autóipari trendekhez igazodó mesterséges intelligencia fejlesztő központtal, egy járműdinamikai fejlesztőközponttal és tesztpályával, hat gyárral, illetve egy regionális gumiabroncs kereskedelmi központtal van jelen. Hazánkban a vállalat mintegy 8 ezer munkatársat foglalkoztat. A Continental folyamatosan és nagy mértékben járul hozzá a közlekedés biztonságának javításához és a globális klímavédelemhez. Mindezt teszi fékrendszerek, hajtómű- és futómű-komponensek és infotainment megoldások biztosításával, valamint a járműelektronika, műszaki elasztomer-termékek fejlesztésével, ipari szállítási megoldások gyártásával és gumiabroncsok értékesítésével. Magyarországon a Continental Csoport mindhárom üzleti szektorával jelen van. Az autóipari és a gumiabroncs szektorokhoz tartozó, valamint az ipari megoldásokat szállító ContiTech vállalatok tevékenységet folytatnak Budapesten, Budaörsön, Makón, Nyíregyházán, Szegeden, Vácon és Veszprémben.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!