Beszállítók Új autóradar tesztrendszerrel állt elő a Rohde & Schwarz

Új autóradar tesztrendszerrel állt elő a Rohde & Schwarz

autopro.hu | 2021.10.20 10:21

Új autóradar tesztrendszerrel állt elő a Rohde & Schwarz

Az R&S®RTS révén az antennák mechanikai mozgatása az antennasor egyes elemeinek be-kikapcsolásával kiváltható. | Fotó: Rohde & Schwarz

A Rohde & Schwarz új, R&S®RTS típusú radartesztelő elrendezésével teljes mértékben rádiófrekvenciás úton szimulálhatók forgalmi helyzetek radar-alapú fejlett vezetéstámogató (ADAS) rendszerek és önvezető járművekbe épített radarok tesztelése során. A mérési összeállítás háttérrendszerét az új, R&S®AREG800A típusú, autóradar-reflexiós jeleket előállító generátor alkotja, kimeneti felülete pedig az R&S®QAT100 típusú antennasor.

Hirdetés

Míg a jelenlegi rendszerek az antennák mechanikai mozgatásával szimulálnak oldalirányú mozgásokat, az R&S®RTS egyes antennaelemek be-kikapcsolásával éri el ugyanezt, lehetővé téve még igen gyorsan közelítő tárgyak mozgásának megbízható és megismételhető szimulálását is. Segítségével egyedileg beállítható távolságú ― akár nagyon közeli ― tárgyak egyenes vonalú sebessége (Doppler-eltolódás) és mérete (radar-keresztmetszete) is szimulálható. Mindezeken felül, több R&S®AREG800A típusú generátor kaszkádosításával számos objektum „megjelenítésére” is képes a rendszer. Az R&S®RTS révén a terepmérések áthelyezhetők a laboratóriumok falain belülre, lehetővé téve hibák korai felfedését és a fejlesztési költségek jelentős mérséklését.

Az autóradarok kulcsszerepet játszanak az önvezetésben. A járművekbe épített radarérzékelők száma egyre növekszik, mivel az Újautó-értékelési Program (NCAP) kereteiben által elvárt nagy hatótávolságú radarok mellett egyre több sarokelemekbe épített, oldalirányú mozgást végző tárgyak követésére alkalmas radar kerül a járművekbe. A radarérzékelők legújabb generációja már beépített antennával és ugyanazon az integrált áramkörön belül kialakított, tárgyak felismerését végző jelprocesszorral is rendelkezik. A tesztelések során ezért az érzékelendő objektumokat rádiófrekvenciás úton kell szimulálni. Az R&S®AREG800A típusú háttérrendszer és az R&S®QAT100 típusú antennasor alkotta, új, R&S®RTS típusú összeállítás dinamikus radarreflexiós jelek előállítására szolgáló célpont-szimulátor, amely a járműradarok fejlesztésének minden szakaszában használható, az előkészítő műveletektől laboratóriumi környezetszimulációs (HIL-) vizsgálatokon át egészen a járművek beépített fejlett vezetéstámogató és önvezető funkcióinak teszteléséig.

Az R&S®RTS révén az antennák mechanikai mozgatása az antennasor egyes elemeinek be-kikapcsolásával kiváltható.

Az R&S®RTS révén az antennák mechanikai mozgatása az antennasor egyes elemeinek be-kikapcsolásával kiváltható. | Fotó: Rohde & Schwarz

A háttérrendszerrel akár számos, egymástól független mesterséges tárgy is szimulálható, dinamikusan változtatva azok távolságát, méretét (radar keresztmetszetét) és egyenes vonalú sebességét. 76 gigahertz és 81 gigahertz közötti, 4 gigahertz-es valósidejű sávszélességével lefedi a jelenlegi és jövőben várható autóradar-rendszerek jellemző működési sávjait.

Nagyon jó felbontás

A kimeneti felületet alkotó antennasor 192 darab, egyedileg ki-bekapcsolható elemet tartalmaz, melyekkel a gépjármű haladási irányára merőlegesen, oldalirányban mozgó objektumok is szimulálhatók, rendkívül finom felbontással, gyors kapcsolási sebességek mellett, igen jó megismételhetőséggel. Az antennaelemek elektronikus kapcsolása következtében nem használódnak el az RF-kábelek, nincsenek járulékos mozgó-kopó alkatrészek, mint a hagyományos mérőrendszerekben mechanikusan mozgatott antennák esetében. Egy további, opcionális antennasor beiktatásával két darab, egymáshoz nagyon közeli, a járműhöz oldalirányból közelítő objektum is szimulálható. Az antennasor a kisméretű, elemi „foltsugárzóinak” és nyelőanyaggal bevont felületének köszönhetően rendkívül alacsony reflexióval rendelkezik és kis radar keresztmetszetet mutat.

Mindezek révén mérsékelhető az érzékelő áramkörök zajküszöbe és elnyomható a közeli tárgyak, illetve a potenciális többutas terjedésből adódó reflexiók hatása. A sugárzó elemek mindössze 3,7 milliméteres távolsága nagyon pontos, akár 0.5°-nál is finomabb szögfelbontást tesz lehetővé. Több sugárzó kimeneti egység beiktatásával szélesebb látószög is lefedhető.

Az R&S®RTS révén az antennák mechanikai mozgatása az antennasor egyes elemeinek be-kikapcsolásával kiváltható.

Az R&S®RTS révén az antennák mechanikai mozgatása az antennasor egyes elemeinek be-kikapcsolásával kiváltható. | Fotó: Rohde & Schwarz

Széles skálán használható

Modulrendszerű és bővíthető kialakításának köszönhetően az R&S®RTS segítségével egyszerű műveletek, például járművek vészfékező (AEB) mechanizmusainak tesztelése mellett akár rendkívül összetett, számos radarérzékelőt igénylő helyzetek is kezelhetők. Tetszőleges számú R&S®QAT100 típusú antennasor és R&S®AREG800A típusú háttérrendszer építhető össze. Ez utóbbiak egyike szinkronizálja össze a teljes elrendezés minden elemét. Egy érintőképernyős kezelőfelületen keresztül könnyedén elvégezhetők a rendszer beállításai.

Ipari szabványt követő eszközökkel megvalósított, automatizált tesztelések támogatásához az ASAM nyílt szimulációs felületre vonatkozó előírásokat követő környezetszimulációs (HIL) felülettel is rendelkezik az R&S®RTS.

Az R&S®AREG800A típusú generátor és R&S®QAT100 típusú antennasor 2021. június 24-től már megrendelhető a Rohde & Schwarz-tól.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink