Beszállítók Tüskék helyett a BASF keveréke védi az új Citroent

Tüskék helyett a BASF keveréke védi az új Citroent

autopro.hu | 2014.11.27 08:00

Tüskék helyett a BASF keveréke védi az új Citroent

A BASF új termoplasztikus műanyaga a Citroën C4 Cactus oldalán, elején és hátoldalán lévő külső héjazaton debütál. Az Airbump a járművet az ütődésektől és a karcolásoktól is megóvja.

Hirdetés

Termoplasztikus műanyagok (TPU) gyártójaként a BASF-nek sikerült az anyag tulajdonságait úgy optimalizálnia, hogy az a járművek külső felületén, nagy területen és lakkozás nélkül is alkalmazható legyen. Az újdonság a francia autógyár, a Rehau svájci beszállító és a BASF többéves közös fejlesztési munkájának az eredménye. A Rehau gyártja az oldalsó energiaelnyelőket, a franciaországi Faurecia vállalat pedig az első és hátsó lökhárítókat. Az Elastollan AC 55D10 HPM (High Performance Material) termoplasztikus műanyagból készült Airbump előnye a jó húzószilárdság és kopásállóság, a rugalmasság, az alacsony hőmérsékleteken mutatott kiváló hajlító-szilárdság, továbbá a közegekkel szembeni fokozott ellenálló képesség. Az anyag még csekély falvastagságok esetén is karcolásálló, UV- és időjárásálló, egyszerűen tisztítható és magas, 120-150 Celsius fok közötti használati hőmérséklettel rendelkezik.

A fröccsöntött Elastollan alkatrészt egy polikarbonátból és akrilnitril-butadién-sztirolból (ABS) készült hordozóhéjon rögzítik. Így olyan rugalmas üreges tereket kapnak, melyek benyomhatóak és ezt követően visszaállnak eredeti formájukba. Az összes hordozót a fém karosszérián helyezik el.

Az Elastollan a TPU anyagokhoz képest 50 százalékkal rövidebb ciklusidővel fröccsönthető, és kiváló folyásképességgel rendelkezik. Így akár 1,5-1,8 mm-es alacsony falvastagság is elérhetőek a felület minőségének csökkenése nélkül.

Az Elastollant a járművekben eddig többek között kábelburkolatokként, a motortérben vagy az autó belső terében, például ajtónyitók, kapcsológombok és pohártartók külső burkolatához alkalmazták.

Kiemelt Partnereink