Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Többen is megvennék a Getragot
Eladósorba került a Getrag, az egyik legnagyobb független váltógyártó. Az első számú kérő a kanadai, de korábban magyarországi érdekeltséggel rendelkező Magna International.
A Getragot birtokló család még nem döntötte el, hogy milyen formában kívánja értékesíteni a vállalat részvényeit (legalább egy milliárd eurós üzletrész a tét), és az iparági pletykák szerint még a biztos befutó sem ismert. A kanadai-osztrák Magna mellett számos kínai beszállító tett ajánlatot, de állítólag az amerikai Dana is érdeklődik. A hajtásláncszállító csak egészben vinné a Getragot, részvényesként, társtulajdonosként nem szállna be. Sem a Győrben is termelő Dana, sem a Magna, sem a Getrag nem nyilatkozott az ügyben.
A Getragot 1935-ben Hermann Hagenmeyer alapította dél-nyugat Németországban. 2014-ban a vállalat 3,3 milliárd eurós bevételt ért el. Legnagyobb német konkurense ezzel szemben 30 milliárd eurós bevételről számolt be, miután bekebelezte az amerikai TRW-t. A német Getrag 13 ezer dolgozót foglalkoztat, üzemi eredménye (EBIT) meghaladta a 230 millió eurót tavaly.
Magyarországon a Magna a Mercedes-Benz kecskeméti gyárának gyártott kárpitokat Helvécián, de Esztergomban is volt üzeme. A kanadaiak idén a két hazai gyárukat eladták a spanyol Grupo Antolini beszállítónak.