Beszállítók Szoftverfejlesztésre koncentrálna a Continental

Szoftverfejlesztésre koncentrálna a Continental

autopro.hu/P.B. | 2021.10.13 10:18

Szoftverfejlesztésre koncentrálna a Continental

Fotó: Continental

A chiphiánnyal párhuzamosan folyamatosan nő az igény a számítógépes megoldásokra a járműiparban és azon is túl. A hagyományos gyártók arra kényszerülnek, hogy a tőlük eddig idegen területen próbálkozzanak gyártással, ugyanakkor az olyan beszállítóknak, mint a Continental, nem kell attól tartaniuk, hogy magukra maradnak a termékeikkel.

Hirdetés

Bár a Continental számos vetélytársa kezdett szoftverfejlesztésekbe az elmúlt időszakban, a vállalat szerint a terület komplexitása miatt a jövőben is nagy potenciál lesz a szoftverfejlesztésben. Nikolai Setzer azt nyilatkozta az ügyben, hogy szerinte elég nagy piacról van szó ahhoz, hogy több beszállító és gyártó és megéljen belőle.

Hozzátette, hogy az, ami nyilvánosan látható a szoftverekből, csak a jéghegycsúcsa, de az, ami ezeket a rendszereket működteti, ami a háttérben van – például a felhőalapú rendszerek – még mindig a fő kompetenciája a Continentalnak.

Folyamatos átalakulás

A következő években a Conti még erősebben szeretné átalakítani arculatát és működését alkatrész-beszállítóból szoftver- és elektronikai fejlesztővé. Az átalakulásban a hagyományos területek több ezer munkahelye fog megszűnni az évtized végére, ugyanakkor más területeken, mint például a szoftverfejlesztésben, új munkahelyeket fognak teremteni.

Ezzel együtt az olyan nagyobb olyan gyártók, mint a VW, a BMW vagy a Mercedes-Benz is be akarnak szállni a szoftverek piacába, és sok mindent maguk fejlesztenek ki, egyéni élményt kínálnak ügyfeleiknek. Ennek ellenére a Continental igyekszik ezen a területen is jelentős beszállítóként megjelenni.

A Continental számára nem olyan nagy csapás a chiphiány

Setzer az interjúban elmondta, hogy nem tartja különösebben nagy veszélynek, hogy a chiphiány miatt egyes gyártók egyedi megoldásokat fognak kialakítani – mint mondta, már eddig is jellemző volt, hogy egyes OEM-ek egy-egy chipgyártóval szerződtek le, illetve egyedi megoldásokat próbáltak kialakítani.

A Continental ugyanakkor nagyon komoly lefedettséggel rendelkezik, így hatékonyan tud lavírozni a vállalat a szűk kapacitás ellenére is – írja az Automobilwoche.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken.

Kiemelt Partnereink