Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Szoftverfejlesztésre koncentrálna a Continental
A chiphiánnyal párhuzamosan folyamatosan nő az igény a számítógépes megoldásokra a járműiparban és azon is túl. A hagyományos gyártók arra kényszerülnek, hogy a tőlük eddig idegen területen próbálkozzanak gyártással, ugyanakkor az olyan beszállítóknak, mint a Continental, nem kell attól tartaniuk, hogy magukra maradnak a termékeikkel.
Bár a Continental számos vetélytársa kezdett szoftverfejlesztésekbe az elmúlt időszakban, a vállalat szerint a terület komplexitása miatt a jövőben is nagy potenciál lesz a szoftverfejlesztésben. Nikolai Setzer azt nyilatkozta az ügyben, hogy szerinte elég nagy piacról van szó ahhoz, hogy több beszállító és gyártó és megéljen belőle.
Hozzátette, hogy az, ami nyilvánosan látható a szoftverekből, csak a jéghegycsúcsa, de az, ami ezeket a rendszereket működteti, ami a háttérben van – például a felhőalapú rendszerek – még mindig a fő kompetenciája a Continentalnak.
Folyamatos átalakulás
A következő években a Conti még erősebben szeretné átalakítani arculatát és működését alkatrész-beszállítóból szoftver- és elektronikai fejlesztővé. Az átalakulásban a hagyományos területek több ezer munkahelye fog megszűnni az évtized végére, ugyanakkor más területeken, mint például a szoftverfejlesztésben, új munkahelyeket fognak teremteni.
Ezzel együtt az olyan nagyobb olyan gyártók, mint a VW, a BMW vagy a Mercedes-Benz is be akarnak szállni a szoftverek piacába, és sok mindent maguk fejlesztenek ki, egyéni élményt kínálnak ügyfeleiknek. Ennek ellenére a Continental igyekszik ezen a területen is jelentős beszállítóként megjelenni.
A Continental számára nem olyan nagy csapás a chiphiány
Setzer az interjúban elmondta, hogy nem tartja különösebben nagy veszélynek, hogy a chiphiány miatt egyes gyártók egyedi megoldásokat fognak kialakítani – mint mondta, már eddig is jellemző volt, hogy egyes OEM-ek egy-egy chipgyártóval szerződtek le, illetve egyedi megoldásokat próbáltak kialakítani.
A Continental ugyanakkor nagyon komoly lefedettséggel rendelkezik, így hatékonyan tud lavírozni a vállalat a szűk kapacitás ellenére is – írja az Automobilwoche.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken.