Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Sorra jelentenek be elbocsátásokat a német beszállítók
Újabb 1200 munkahely megszüntetését jelentette be a Bosch nem sokkal azután, hogy decemberben már bejelentettek egy 1500 főt érintő leépítést. Ezek a lépések elsősorban a Bosch németországi működését érintik.
A korábban feltételezettnél nagyobb mértékben van szükség költségmegtakarításra a Bosch-nál. Ahogyan arról az autopro.hu is beszámolt, decemberben a csoport megerősítette a tervezett mintegy 1500 fős létszámleépítést, ami a feuerbachi és schwieberdingeni telephelyeket érinti. Most további 1200 munkahely szűnik meg a vállalatnál, ebből 950 Németországban. Ezúttal a Cross Domain Computing Solutions területét érintik az elbocsátások.
„A Cross Domain Computing Solutions üzletágnak a vártnál lényegesen nagyobb kihívásokkal kell megküzdenie. Ebben a helyzetben nekünk – más cégekhez hasonlóan – meg kell őriznünk az egyensúlyt a befektetés és a költségfegyelem között” – nyilatkozta a Bosch szóvivője az Automobilwochének. A cég megbeszéléseket kezdeményez a munkavállalók képviselőivel arról, hogyan lehet a költségeket és a munkaerőt a megváltozott piaci helyzethez igazítani.
Az eddigiekhez hasonlóan a fejlesztés mellett az adminisztráció és az értékesítés is érintett. Németországban ez az abstatti, hildesheimi, leonbergi, renningeni és schwieberdingeni telephelyekre, valamint a kapcsolódó fióktelepekre vonatkozik. A Bosch a korábbi esetekhez hasonlóan azt tervezi, hogy társadalmilag elfogadható módon csökkenti a munkahelyek számát.
További leépítések is várhatók
A gyenge gazdaság és a magas infláció, valamint az energia- és nyersanyagköltségek emelkedése egyrészt lassítja az elektromos és szoftveres átállást az autóiparban, másrészt növeli a szükséges kiadásokat – magyarázta a szóvivő. Ezért a költségek megtakarítása alapvető fontosságú a jövőbeli biztonság szempontjából a cégnél.
A tervezett leépítések nem jelenthetik a sor végét. Egy Handelsblatt-interjúban a Bosch főnöke, Stefan Hartung nemrég azt mondta, hogy 2024 és 2025 sem lesz könnyű év a cég számára. Egy bennfentes korábban azt nyilatkozta az Automobilwoche című lapnak, hogy az adminisztrációban és a fejlesztésben a munkahelyek 15 százaléka van veszélyben.
Más beszállítóknál is vannak elbocsátások
Nem a Bosch az egyetlen nagy német beszállító, akinek jelentősen csökkentenie kell a költségeit. A legdurvább talán a ZF-nél a helyzet, ahol akár 12 ezer embert is elküldhet globális szinten a vállalat az évtized végéig. A Continentalnál is van miért aggódni, ott több mint 5000 munkahely szűnhet meg a következő években, amivel mintegy 400 millió eurót takarítana meg a vállalat – írja az Automobilwoche.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!