Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Most érdemes kábelgyártásra váltani!
2024.05.20 16:23Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Önvezetés: indul a belsőépítészek harca
Nem csak a technológia lelkével kapcsolatos fejlesztésekre fókuszál az ipar. Aki korán lép, piacvezető lehet más területeket is: a Faurecia az átalakuló belső terekben látja a lehetőséget.
A járműbelsőket és -üléseket gyártó francia beszállító lehet az első olyan autóipari szereplő, amelyik nem a vezető nélküli technológia szoftvereire és szenzoraira helyezi a hangsúlyt, írja az autonews.com. A Faurecia mérnökei ugyanis abból kiindulva, hogy az autonóm gépek átalakítják az utasok igényeit, ezentúl nagyobb figyelmet fordítanak a kényelmesebb és funkcionálisabb utastér kialakítására.
A részben a Peugeot tulajdonában lévő vállalat fejlesztési vezetője szerint az egyik legnagyobb kihívás, hogy a kocsik utastere minél rugalmasabb legyen, elvégre a felszabaduló figyelmet az exsofőrök rengeteg más dologra fordíthatják – felméréseken adott válaszok szerint gitározásra, alvásra, borotválkozásra vagy épp edzésre.
A fejlesztések egyik iránya az „aktív wellness” lesz: a biometrikus szenzorok és prediktív elemzési módszerek felhasználásával az autó kezelésbe veheti a stresszes vagy fáradt sofőrt, akinek ezen túl elég lesz az utasításokat beszéd vagy kézmozdulatok útján a kocsival közölnie.
Persze egészen egyszerű tevékenységekre is gondolni kell, az autómegosztás és a robottaxik korában például a járművek kihasználtsága is megugrik majd, ezért a minél rövidebb időigényű tisztíthatóság is fontos szempont lesz a franciáknál.