Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Növekedéssel zárta a tavalyi évet a Continental
Bemutatta a tavalyi évre vonatkozó számait a Continental. Az eredmény bizakodásra adhat okot, és a beszállító óvatos optimizmussal tekint az idei esztendőre, ám számos kihívással kell majd szembenéznie, és az orosz-ukrán háború sem könnyíti meg a helyzetét.
Virtuális sajtótájékoztató keretében ismertette a Continental 2021-es számait Nikolai Setzer vezérigazgató és Katja Dürrfeld gazdasági vezető március 9-én. A Continental budapesti MI Fejlesztő Központjában az újságírók még a nagyközönség előtt megismerhették a számokat, Keszte Róbert országigazgató pedig a magyar Continental helyzetéről is beszélt.
A világszinten 190 ezer embert foglalkoztató autóipari beszállító a tavalyi évben 33,8 milliárd eurós bevételt ért el, ami 6 százalékos növekedést jelent a 2020-as adathoz képest. A működési eredmény 1,8 milliárd euró volt a 2020-as veszteség után, sőt, még részvényenkénti 2,2 eurós osztalékot is tudott osztani a vállalat a részvényeseinek.
Az autóipar rossz számai még érződnek
A holdingként működő Continental három üzletága – a gumikkal foglalkozó rész, az Automotive ágazat és a ContiTech – közül kettő pozitív mérleggel zárta az évet. Különösen a gumis részleg termelt nyereséget, itt 12 százalékot meghaladó volt a növekedés, de a ContiTech is pluszban zárt.
Az Automotive divízió ugyanakkor negatív eredményt ért el, ez elsősorban a félvezetőhiánynak tudható be, ami érzékenyen érinti a vállalatot.
Óvatos optimizmus
A Continental a chiphiány további elhúzódására számít, emellett komoly kihívást okozhat az iparág számára az orosz-ukrán háború. Ezek ellenére növekedést vár a cég, amit arra alapoz, hogy becslései szerint idén 6-9 százalékkal nő majd a járműipar teljesítménye globális szinten – pontosabban az eladott új autók száma nő ennyivel, a bevétel még ennél is nagyobb ütemben nőhet.
A vállalat 2022-ben 38-40 milliárd eurós üzleti eredményre számít, továbbá minden ágazatban növekedést vár, a legkisebb mértékűt az autóipari részlegben. A vállalat magyar telephelyeinek eredményére egyelőre még várni kell.
Minél előbb érjen véget a háború!
A Continental nem rendelkezik ukrán érdekeltséggel, míg Oroszországban egyetlen gyárat üzemeltet Kaluga városában – ezt a cég a háború miatt bezárta. A vállalat számára az ukrán dolgozói és az orosz üzemben foglalkoztatott 1300 ember biztonsága kiemelten fontos, a Continental a háború minél előbbi békés rendezésében bízik.
A cég csoportszintű bevételeinek kevesebb mint egy százaléka származik Oroszországból, így a konfliktusnak közvetlen hatása nincs a Continental idei eredményére, ám a nyersanyaghiány és az ellátási nehézségek miatt közvetett hatása lesz. Utóbbi mértéke még kérdéses.
A magyar működést sem érinti komolyabban a konfliktus
Keszte Róbert, a Continental magyarországi vezetője kiemelte, hogy országspecifikus számokat még nem közölhet a cég. Ugyanakkor elárulta, hogy – ahogyan a járvány előtt is – jelenleg körülbelül 7500 embert foglalkoztat hazánkban a Continental hat gyárban, két fejlesztőközpontban, valamint egy tesztpályán. A magyar üzemek többsége a ContiTech üzletághoz tartozik, ezt nem érinti komolyabban az orosz-ukrán helyzet.
A budapesti és a veszprémi gyárak, melyek az Automotive üzletághoz tartoznak, már jobban érintettek, de a hatás mértéke egyelőre nem ismert. Mivel a Continental számos vevője leállt a konfliktus miatt, így a cég bevételein is nyomot fog hagyni a válság. A beszerzések terén átrendeződés várható, ez elsősorban az Ukrajnából beszerzett kábelkorbácsokra, valamint a neonra igaz.
Fontos kiemelni, hogy az összes fenti adat már a Vitesco eladása utánra vonatkozik, azaz a Continental hajtásokkal foglalkozó részlege nélkül értendő.
Magyarországon a Continental technológiai vállalat a jövőbeli autóipari trendekhez igazodó mesterséges intelligencia fejlesztő központtal, egy járműdinamikai fejlesztőközponttal és tesztpályával, hat gyárral, illetve egy regionális gumiabroncs kereskedelmi központtal van jelen. Hazánkban a vállalat mintegy 8 ezer munkatársat foglalkoztat. A Continental folyamatosan és nagy mértékben járul hozzá a közlekedés biztonságának javításához és a globális klímavédelemhez. Mindezt teszi fékrendszerek, hajtómű- és futómű-komponensek és infotainment megoldások biztosításával, valamint a járműelektronika, műszaki elasztomer-termékek fejlesztésével, ipari szállítási megoldások gyártásával és gumiabroncsok értékesítésével. Magyarországon a Continental Csoport mindhárom üzleti szektorával jelen van. Az autóipari és a gumiabroncs szektorokhoz tartozó, valamint az ipari megoldásokat szállító ContiTech vállalatok tevékenységet folytatnak Budapesten, Budaörsön, Makón, Nyíregyházán, Szegeden, Vácon és Veszprémben.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!