Beszállítók Nem gyárt autót, mégis négyszeres profitot vár az önvezető gépektől

Nem gyárt autót, mégis négyszeres profitot vár az önvezető gépektől

autopro.hu/Sz.K. | 2017.12.05 10:27

Nem gyárt autót, mégis négyszeres profitot vár az önvezető gépektől

A Samsung Electronics szerint nem kell jobb alkalom, most kell nagy téttel fogadni az elektromos, a hálózatba kötött és az önvezető autókra. A vállalat jóslata szerint ezek eladásai 2025-re megnégyszereződnek.

Hirdetés

Young Sohn, a Samsung elnöke és stratégiai vezetője elmondta, hogy a vállalat bevételéből jelenleg csupán ötmilliárd dollár származik az autóiparból, de úgy hiszi, az autók a legjobb hosszú távú növekedési lehetőségek számukra.

– Ez nem sok a Samsungnak, mert 200 milliárdos nyereséget termelünk, de azt remélem, hogy az autókból származó nyereségünk növekszik, és 2025-re eléri a 20 milliárd dollárt – mondta Sohn.

Ahhoz például, hogy elérjék a hármas szintű önvezetést, a Samsung becslése szerint a gyártóknak szenzorokat, elektronikát és szoftvereket kell az autókba telepíteni, amelyek további 2500 dollárnyi hozzáadott értéket biztosítanak. Ahogy a járművek egyre több újdonságot kapnak, az elektromos felszereltségnek is fejlődnie kell, hogy kezelni tudja az egyre gyorsuló adattranszferek mennyiségét.

A jelenleg egy nap alatt az autó által generált több száz megabájt információ helyett a hármas szintű önvezető rendszereknek több száz gigabájt, a teljesen autonóm gépeknek pedig több száz terabájtnyi anyagot kell kezelniük.

– Ha egyszer csak százezerszeresére nő az adatmennyiség, hirtelen az elektromos felszereltségnek is meg kell változnia – fejtette ki Sohn. – Ez olyan, mintha lenne egy kis adatközpont a csomagtartóban, ami hatalmas lehetőség az olyan számítástechnikai vállalatok számára, mint amilyenek mi is vagyunk.

A Samsung már tett is egy lépést célja irányába azzal, hogy nemrég nyolcmilliárd dollárért felvásárolta a Harman International Industriest. A dél-koreaiak a K+F munkát sem hanyagolják, jelenleg egy új ADAS-on (fejlett sofőrasszisztensi rendszer) dolgozik a John Absmeier vezetése alatt álló stratégiai üzleti egység. A vállalat kulcsterméke, ami 2021-től kerülhet gyártásba, egy új, nyílt forráskódú hardveres platform az önvezetéshez, ami akár iparági sztenderddé is válhat.

Az interfészek harmonizálásával és egy összekapcsolt működésre alkalmas szoftver tervezésével a harmadik felek függetlenül tervezhetnek alkatrészeket és alkalmazásokat, így az autógyártók egyszerűen lecserélhetik eszközeiket bármire, ami a piacon alkatrészként fellelhető, anélkül, hogy újra kelljen tervezni a járművet.

Az osztrák TTTech-kel közösen fejlesztett prototípusrendszer, amit a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon mutattak be szeptemberben, egy laptophoz hasonlít. Ez lényegében a zFAS egy fejlett, rugalmas verziója, ami az Audi A8 hármas szintű önvezető funkcióiért felelős.

Jelenleg az Ethernet-rendszer 6 gigabit adatot tud továbbítani másodpercenként elektromos irányítóegységek tucatjai között, ám a Samsung tovább kívánja gyorsítania a sebességet.

Azért, hogy az autógyártóknak a legnagyobb rugalmasságot biztosítsa, a vállalat rendszere egyszerűnek mondható. Sohn szerint a jelenlegi kihívások, amikkel az autógyártók szembenéznek, arra az átmenetre emlékezteti, amin a számítógépes világ 20 éve ment át, amikor minden számítástechnikai cég a saját egyedi rendszerét használta. Manapság a felhőszolgáltatások, mint az Amazon Web Solutions egységesítettek, és összekapcsolt működésre alkalmasak, lehetővé téve az ügyfeleknek, hogy a legújabb mikroprocesszor-rendszert vagy memóriakártyát használják, anélkül, hogy a hardver kompatibilitásért kellene aggódniuk.

– Vannak újdonságok, amik siettetik az új technológiák befogadását – mondta Sohn. – Végül majd senki sem engedheti meg magának, hogy olyan technológiát használjon, ami zsákutcába visz. Ahhoz túl drága.

Kiemelt Partnereink