Beszállítók Mitől ilyen gyors a Range Rover Sport SVR?

Mitől ilyen gyors a Range Rover Sport SVR?

Biró Csongor | 2014.09.01 09:57

Mitől ilyen gyors a Range Rover Sport SVR?

A titok az alumínium. A könnyűszerkezetes autóépítés két nagy beszállítójának, az indiai Hindalcónak és a kanadai Novelisnek egy íróasztalnál hozzák meg a döntéseit.

Hirdetés
A Hindalco első embere

A Hindalco Industries nagyhatalmú vezetője, Debu Bhattacharya szeret autózni, főként a hosszú túrákat kedveli. Vegyipari mérnökhallgatóként a hetvenes években még titokban, apja tudta nélkül próbálgatta ki az autókat. Később, már Amerikában, a keleti partoktól a nyugati partokig autózott. Kedvenc márkája a BMW, londoni élete során is azzal járt, ahogy most is BMW-t, igaz egy cégest használ. Másik céges autója egy Honda Accord, de azzal kevesebbet jár, felesége egy Ford Ecosportot használ. Mostanában Bhattacharya mégsem kedvenc bajorjával foglalkozik leginkább, hanem egy másik márka újdonságát, a Jaguar Land Rover autógyártó termékét, a Range Rover Sport SVR-t hajtja. Hivatalból. Nem venni akar egyet, csak segítette, hogy könnyebb legyen.

Ebből lesz az autó

India két legnagyobb vállalatának, a Tata Motorsnak és a Hindalcónak a leányai, azaz a Jaguar Land Rover (JLR) és a kanadai Novelis összefogtak, hogy megépítsék a lehető legkönnyebb luxus terepjárót. A siker kulcsa természetesen az alumínium. Ahogy arról már korábbi cikkünkben írtunk, az alumínium egyre nagyobb szerepet kap az autóiparban. A Novelis, amely korábban a sörös dobozok gyártójaként szerzett magának és tulajdonosainak dollár milliárdokat, az autóiparban is megvetette a lábát. A sportos szabadidő-jármű sikeres példája az együttműködésnek, az SVR 39 százalékkal könnyebb a sima Range Rover Sportnál. Amilyen gyors a kocsi, olyan ütemben ível felfelé a Hindalco profitja, augusztus közepén 31 százalékos gyarapodást mutatott a társaság profitja (az első negyedév). A bevételek 37 százalékkal nőttek. A Novelis azonban nem számolhatott be ilyen kedvező adatokról, a vállalat sikere nagyban függ az autóipartól és az olyan könnyűszerkezetes autóktól, mint a Range Rover Sport SVR, vagy a Ford F-150.

Új gyárak ontják az alumínium tekercseket

Az elmúlt két évben a Hindalco két milliárd dollárt fordított a Novelis fejlesztésére. Ezzel a kanadai palackgyártó immár kapacitásainak 26 százalékában az autóiparnak termel. 2016-ra új gyárakat is építenek, egyet New Yorkban, egyet a németországi Nachterstedtben és egyet a kínai Csangcsouban. Üzlet az újrahasznosítás is, a vállalat Brazíliában, Németországban és Koreában fektetett be újrahasznosító üzemekbe, így a teljes fémszükségletének 80 százalékát 2020-ra maga állítja elő. Mindezekre további 876 millió dollárt szánnak. Jól jön az újrahasznosított alumínium a Novelisnek. A fém ára egyre csak növekszik, főleg az amerikai kontinensen drága a szállítási költségek miatt. A Novelis egyik legnagyobb amerikai vásárlója a Ford Motor Company. Az új Ford F-150 pickup alkatrészeinek hetven százaléka alumínium. Tőlük veszik az újrahasznosítandó fémek jelentős részét, a selejt, a hulladék mintegy felét teszi ki a nyersanyagnak.

Nagy üzlet az újrahasznosítás

A leggyorsabb szabadidő-autó

A Range Rover Sport SVR álló helyzetből 4,7 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/órára, elektronikusan korlátozott végsebessége pedig 260 kilométer/óra. Az SVR ötliteres, kompresszoros V8-as motorja 550 lóerő teljesítményt és 680 Nm forgatónyomatékot ad le, nyolcfokozatú ZF 8HP70 automatikus sebességváltóját és az összkerék-meghajtási rendszert a sportosság jegyében fejlesztették tovább.

Rekordot futott a Nordschleifén

A Range Rover SVR 8 perc 14 másodperc alatt teljesített egy kört a legendás Nordschleifén, ami az egyik legjobb köridő, amelyet sorozatgyártású szabadidő-autó megtett. Két újdonságot is bemutat a modell: az első az elektronikusan vezérelt, kétfázisú aktív kipufogórendszer, amely magas fordulaton versenyautóra jellemző hangzást nyújt és ezzel paprikázza tovább a sofőr hangulatát. Sosem volt még ekkora gyári keréktárcsa Range Roveren, az SVR 22 hüvelykes malomkerekein 295/40 R22 méretű Continental SportContact abroncsok feszülnek.

Goddwoddban is bemutatkozott az SVR

Kiemelt Partnereink