Beszállítók Megnyílt a Toyo Ink Pest megyei katódanyag-gyára

Megnyílt a Toyo Ink Pest megyei katódanyag-gyára

autopro.hu | 2022.10.19 06:19

Megnyílt a Toyo Ink Pest megyei katódanyag-gyára

Fotó: Toyo Ink SC Holdings

A Toyo Ink SC Holdings Co., Ltd., a speciális vegyi anyagokat gyártó Toyo Ink Group japán anyavállalata megnyitotta új, 100 százalékos tulajdonában lévő gyártó leányvállalatát, a Toyo Ink Hungary Kft.-t a Pest megyei Újhartyánban. Az új gyár Lioaccum szén nanocső (CNT) vezetőképes diszperziókat gyárt és forgalmaz, melyeket kifejezetten elektromos járművek lítiumion akkumulátorának katódjához fejlesztettek.

Hirdetés

Az újhartyáni telephelyen gyártott nagy teljesítményű diszperziókat a dél-koreai székhelyű SK On számára készítik, amely az elektromos járművek nagy energiasűrűségű akkumulátorainak vezető szállítója olyan globális autógyártók számára, mint a Volkswagen Csoport. A Toyo Ink Magyarország Kft. létrehozására irányuló 7 milliárd forintos beruházás része a Toyo Ink Csoport hosszú távú üzleti tervének, melyben 2026-ig mintegy 10 milliárd jent (28 milliárd forint) fektetnek be globális CNT diszperziógyártó hálózatuk megerősítésére és a megbízható globális ellátás biztosítása érdekében.

„Nagy öröm számunkra, hogy bejelenthetjük új gyárunk megnyitását Újhartyánban” – mondta Yoshiharu Ono, a Toyo Ink Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója. „Nagyra értékeljük az SK On-nal fennálló partnerségünket, valamint a Toyo Ink Csoportba vetett folyamatos bizalmukat, mellyel részt veszünk folyamatos növekedésükben és sikereikben. Új magyarországi gyárunk pedig nemcsak a működésünket hozza közelebb az SK On-hoz, hanem várhatóan ahhoz is hozzájárul, hogy üzleti tevékenységünket bővítsük az európai régióban, köszönhetően többek között Magyarország üzleti környezetének, magas színvonalú emberi erőforrásainak és a magyar kormány gazdaságpolitikáján alapuló, jövőbeli növekedési potenciáljának.”

Fokozódik a világ akkuéhsége

Az elmúlt években az elektromos járművek felé történő elmozdulás felgyorsult a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésének globális trendje miatt, és sok autógyártó jelentette be, hogy 2025-től a 2030-as évek közepéig kizárólag elektromos járműveket kíván értékesíteni.

A lítiumion akkumulátorok a legelterjedtebb akkumulátortípusok, amelyeket a nagyobb energiatároló képességük miatt a modern elektromos járművekben használnak. Ennek megfelelően a lítiumion akkumulátorok iránti kereslet várhatóan növekedni fog az elektromos járművek egyre nagyobb globális népszerűségével összhangban. Ono kifejtette: „A Toyo Ink Csoport az elektromos járművek piacát fontos növekedési piacként pozícionálja. Tudatos tőkebefektetéseket hajtottunk végre a fejlett akkumulátor-anyagok ellátási kapacitásának megerősítése érdekében azzal a céllal, hogy az üzletágat olyan alaptevékenységgé fejlesszük, amely évente 20 milliárd jen árbevételt generál. Ennek érdekében a négy nagy elektromosjármű-piacon, az Egyesült Államokban, Kínában, Japánban és most Európában nyitottunk gyárakat. Továbbra is elkötelezettek vagyunk a globális keretrendszer megerősítése mellett, hogy kielégítsük a vásárlói igényeket, és biztosítsuk a minőségi termékek folyamatos kínálatát.”

A 30 főt foglalkoztató újhartyáni gyárban a tömegtermelés 2022. júliusában indult. A termelési kapacitás jelenlegi szintjének hatszorosára növelése érdekében további fejlesztések folynak, és a tervek szerint 2023 végére fejeződnek be. A termelőegységek egy 44.806 négyzetméteres területen található 5964 négyzetméteres épületben működnek.

A Toyo Ink megoldása

A Li-ion akkumulátorok a legelterjedtebb akkumulátortípusok, amelyeket a modern elektromos járművekben használnak nagyobb energiakapacitásuk miatt. A CNT vezető adalékként való beépítése elengedhetetlen a kapacitás növeléséhez, de a CNT-diszperzióval kapcsolatban több probléma is akadályozta annak gyakorlati alkalmazását. A probléma megoldása érdekében az egyedülálló diszperziós technológiát kihasználva a Toyo Ink Csoport japán kutatói sikeresen magas vezetőképességi szintet értek el azzal, hogy az akkumulátor katódjában lévő kormot kis mennyiségű Lioaccum CNT diszperzióra cserélték vezető adalékként. A csökkentett anyagfelhasználás nemcsak több cellaterületet biztosít az akkumulátorgyártók számára az akkumulátor kapacitásának és teljesítményének növeléséhez szükséges aktív anyagok beillesztéséhez, hanem jelentősen csökkenti a gyártási költségeket is.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink