Beszállítók Megkezdte a termelést az első szlovák akkugyár

Megkezdte a termelést az első szlovák akkugyár

autopro.hu/P.B. | 2023.12.19 08:19

Megkezdte a termelést az első szlovák akkugyár

Fotó: InoBat

Elindult az első gyártósora az InoBat akkucellagyárának a Nagyszombat melletti Vedrődön. Az InoBat kísérleti gyártósora évente akár 50 ezer akkucellát is képes előállítani, a teljes termelés 2024 elején indul.

Hirdetés

Az új létesítményt a kínai Wuxi Lead szabta az InoBat számára. A gyártósor 35 gépből áll, amelyek lefedik a teljes gyártási folyamatot az anód- és katódkeverékek készítésétől a végső formálásig. Minden Kínában készült, a Szlovákiába történő szállítás, valamint a telepítés és üzembe helyezés „igényes logisztikai folyamat” volt az InoBat közleménye szerint. Az alkatrészeknek ugyanis nyolc hét alatt 24.169 kilométert kellett megtenniük 44 szállítókonténerben. További négy hónapig tartott a telepítés.

Jelenleg az InoBat 41 kezelője váltott műszakban dolgozik majd a hét minden napján, a 24 órában való működés és gyártás biztosítása érdekében.

„Az InoBat víziója egy szalvétára tett vázlattal és azzal az ötlettel kezdődött, hogy Szlovákiát felhelyezzük az elektromobilitás világtérképére” – mondta Marián Boček, az InoBat vezérigazgatója, amikor elindította a kísérleti gyártósort.

Egy nagyobb akkugyár is épül

A Wuxi Lead mellett a cég a Volkswagen beszállítójával, a Gotion High-Tech-el karöltve is éőpít egy akkugyárat. A Nagysurányba tervezett létesítmény 20 gigawattóra éves kapacitással rendelkezik majd, a gyártás a tervek szerint 2026 második negyedévében indul, a sorozatgyártás pedig 2027-ben.

A mostani gyártósoron az InoBat 100 megawattórás kísérleti üzemet tervez, valamint 2024-től épülhet egy 10 gigawattórás kapacitással rendelkező részleg is – írja az electrive.com.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink