Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Biciklikhez mutat be új villanymotort a ZF
2024.05.21 07:21A Tesla napelemes részlege lesz felelős a Supercharger-hálózatért
2024.05.21 06:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Két üzemét is bezárná a ZF
A ZF Friedrichshafen autóipari beszállító két német üzemének jövőjét sem látja biztosítottnak: Észak-Rajna-Vesztfáliában két helyszín érintett, egyrészt a Bonn melletti Eitorfban található lengéscsillapító üzem, másrészt Gelsenkirchen Schalke kerületében található kormányműgyár.
A TRW és a Wabco felvásárlása után a ZF-re magas adósságteher nehezedik, emiatt Holger Klein vezérigazgató megszorításokat írt elő, hogy a vállalat képes legyen kezelni az átalakulást a válságokkal terhelt időszak után. A megszorítások két üzem bezárásához vezethetnek.
A ZF Általános Üzemi Tanácsának (GBR) szóvivője szerint ugyanakkor arra számít, hogy mindkét helyszínen találnak megfelelő megoldást. Eitorf esetében nem állapodtak meg úgynevezett célképről, a gyárat a tervek szerint 2027-ben zárják be. Ha a cég ragaszkodik ehhez a véleményéhez, a GBR a ZF-en kívüli folytatásra számít - például egy befektetővel. Jelenleg konstruktív megbeszéléseket folytatnak erről. A gyár 590 embert foglalkoztat jelenleg.
Nem kellett az új termék
A ZF összesen körülbelül 350 embert foglalkoztat a gelsenkircheni telephelyen, ebből körülbelül kétszázan a termelésben, 150-en pedig a fejlesztési feladatokat ellátó technológiai központban dolgoznak. Gelsenkirchenben különféle kormányrendszereket és kábelkötegeket gyártanak.
A beszállító az elmúlt években számos erőfeszítést tett a helyszín versenyképesebbé tételére és hosszabb távú perspektívák kialakítására. Ebbe beletartozik egy új elektromos teherautó-kormányrendszer tervezett helyi gyártása – mondta a ZF szóvivője, hozzátéve, hogy a termékre nem sikerült vásárlói rendelést nyerni. Mivel a jelenlegi termékek kivonása folyamatban van, a gelsenkircheni üzemre a jövőbe nem lesz szükség – írja az Automobilwoche.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!