Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Jó eséllyel megsínyli a vámháborút a Magna
Az összes régióban jól teljesített a Magna International, azonban mind külső, mind belső körülmények hátráltatják a termelést.
A Magna International kanadai beszállító és bérgyártó 13 százalékos nyereséget jelentett rekordértékesítés mellett a második negyedéves időszakban. Ennek ellenére csökkentette a 2018-as kilátásokat a vámtarifákra tekintettel. A Magna nyilatkozata szerint az előző évi 561 millió dollárhoz képest 636 millió dolláros adózás előtti eredményt könyvelhetett el a június 30-án végződő negyedévben. Az árbevétel 12 százalékkal, 10,3 milliárd dollárra emelkedett ugyanezen időszak alatt.
A Magna minden egyes régióban növelte az értékesítést, bár a növekedés nagy részét az európai piac adta: itt az értékesítés 28 százalékkal 4,3 milliárd dollárra nőtt. Észak-Amerikában, a Magna legnagyobb piacán a visszaeső könnyűgépjármű-gyártás ellenére is három százalékkal, 5,2 milliárd dollárra nőtt az értékesítés, míg ázsiai értékesítése hét százalékkal 697 millió dollárra emelkedett.
A Magna a Trump-kormányzat által kibocsátott tarifák, a teljes járműösszeszerelési üzletágban tapasztalható alacsonyabb értékesítés és a vegyesvállalat vártnál alacsonyabb európai és kínai teljesítménye ellenére ért el rekordbevételt és magasabb profitot.
– Biztosan volt néhány ellenszél ebben a negyedévben, de még így is jó negyedévet zártunk – mondta a Magna vezérigazgatója, Don Magori a befektetői konferencián.
A vállalat a körülményekre válaszul csökkentette 2018-as előrejelzéseit. Becslések szerint az észak-amerikai könnyűgépjármű-gyártás az év során 17,2 millió egységre esik vissza a korábban alapul vett 17,3 millióról, a korábbi 40,9 milliárd és 43,1 milliárd dollár közötti értékesítési bevétel pedig 40,3 milliárd és 42,5 milliárd dollár közötti bevételre módosul.