Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Mit tegyünk, ha defektet kapunk?
2024.05.19 12:19A lítium jelenti a fenntartható jövőt az EU számára
2024.05.19 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ilyen még nem volt: 90 milliós visszahívás érik
Az Egyesült Államok járműbiztonsággal foglalkozó hatóságának vizsgálatai során újabb problémákat találtak a Takata légzsákjainál, a szervezet szerint csak az Egyesült Államokban akár további kilencvenmillió autó visszahívására is szükség lehet.
Továbbra is vizsgálják az eddig 9 halálos áldozatot követelő, Takata által gyártott légzsákokat. Az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság megszüntetné a hibás alkatrész jelentette veszélyforrást, ám a kényszerjavítás eddig nem sejtett méreteket ölthet: az eddigi 29 millió hibás légzsákaktiváló berendezés cseréje után csak az USÁ-ban újabb 70-90 millió problémás elem javítására lehet szükség.
A tengerentúli hatóságok szerint azért merült fel a gigantikus szervizelés gyanúja, mivel összesen 120 millió légzsáknál alkalmaztak ammónium-nitrátot. Bár a probléma nem magával a kémiai anyaggal van, a hibás összeszerelés miatt nedvességgel érintkezve a szerkezet a kívántnál nagyobb erőt fejthet ki. Az így túl hevesen működésbe lépő légzsák akár súlyos sérüléseket is okozhat a jármű utasainak. Az újonnan felfedezett, hibás biztonsági kiegészítővel szerelt autók száma azonban még változhat, mivel a Takata több beszállítótól szerezte be az összetevőket.
Hiába fogtak össze az autógyártók a Takata megsegítésére, amennyiben valóban újabb kocsik tízmillióit kell javítani, az eddiginél is komolyabb krízisbe kerülhet a japán beszállító.
A Takata a világ egyik vezető légzsákgyártója, csaknem minden ötödik légzsák a japán beszállító valamely gyárából kerül ki. Az utóbbi években azonban szinte csak a hibás termékei miatt került a címlapokra, a tömeges visszahívások miatti költségeket még megbecsülni is nehéz.