Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Háromféle különleges abroncs is készül Rácalmáson
A magyarországi Hankook-gyárban erősített oldalfalú, defekttűrő és hangelnyelő abroncsot is gyártanak a hagyományosak mellett.
A Sealant részlegen készülnek a Hankook speciális abroncsai: a hangelnyelő, úgy nevezett "sound absorber", illetve a defekttűrő Sealguard technológiával készülő abroncsok. A Hankook mérnökei a vállalat saját „sound absorber” elnevezésű, csendes abroncs technológiáját alkalmazzák számos modellen. Egy speciális zajelnyelő poliuretán hab betét mkerül az abroncs belsejébe, amelyet a Hankook Sealguard anyagának vékony rétegével rögzítenek.
A Sealant részlegen készülnek a Hankook speciális abroncsai |
Rágógumi-alapanyag
A Hankook Sealguard technológiájával készülő abroncsainak lényege, hogy az abroncs belső részét a futófelület teljes szélességében egy különleges viszkoelasztikus anyaggal vonják be, amely azonnal és maradéktalanul eltömíti a futófelületi defekteket. A ragacsos bevonat légmentesen zárja le a rést. Még azután is, hogy eltávolítottuk az idegen tárgyat, ennek átmérője legfeljebb 5 milliméter lehet. A speciális anyag alapja hasonlít a rágógumik gyártásánál is használthoz.
A különleges abroncsok 95 százalékát közvetlenül az autógyáraknak szállítja a Hankook |
Erősített oldalfal
Emellett a Hankook termékei között elérhetőek a Hankook Runflat System (HRS) technológiával gyártott abroncsok is, a Hankook defekttűrő abroncsait is, amelyek légvesztés esetén is tovább használhatók. Összesen 80 kilométer távolságig, maximum 80 kilométer/órás sebességgel lehet ezekkel közlekedni a nyomásvesztés pillanatától, ezt egyébként a szabályozás mondja ki a Runflat kategóriájú abroncsoknál. Így megőrizheti mobilitását az autós akár az oldalfal sérülése esetén is. Ezután viszont a sérült abroncsot egy újra kell cserélni.
A Hankook Sealguard technológiájával készülő abroncsainak lényege, hogy az abroncs belső részét a futófelület teljes szélességében egy különleges viszkoelasztikus anyaggal vonják be |
A különleges abroncsok 95 százalékát közvetlenül az autógyáraknak szállítja a Hankook.