Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Megérheti messzebb utazni egy-egy használt autóért
2024.05.15 13:18A JLR a mérnökei képzésén és kutatásokon is dolgozik a Műegyetemmel
2024.05.15 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Előremutató partnerségbe kezd a Goodyear
A Goodyear és a SafeAI közösen törekszik eredményesebbé tenni nagyszabású építkezéseket. Az autonóm nehéz munkagépek fejlesztésének következő állomása a gumiabroncsaik élettartamának és hatékonyságának növelése, és az iparág biztonságosabbá tétele.
Chris Queen, a Goodyear innovációs technológiai igazgatója elmondta, az autonóm járművek működését megértve kiszámíthatóbbá tehető a karbantartás, növelhető az abroncsok élettartama, és csökkenthető a károsanyag-kibocsátás. Az abroncsokkal kapcsolatos információk aztán beépíthetők az autonóm járművek algoritmusaiba, hogy azok hatékonyabban és biztonságosabban üzemeljenek.
Szenzoros adatgyűjtés
Egy cupertinoi építkezésen a Goodyear a TPMS elnevezésű, nehéz munkagépekhez tervezett, felnire szerelt szenzorait fogja használni egy CAT 725-ös dömperen. A szenzorok rögzítik majd az önvezető rendszerrel ellátott jármű gumiabroncsainak nyomását, hőmérsékletét és általános állapotát. Ezekből az adatokból azelőtt kiküszöbölhetők egyes rendellenességek, mielőtt azok váratlan meghibásodást okoznának.
A SafeAI a megoldásait egy ökoszisztémára fűzi fel. A cég alapító vezérigazgatója, Bibrajit Halder szerint a Goodyear technológiája jól illeszkedik ebbe a rendszerbe, így az együttműködés képes lesz előremozdítani az önvezető építőipari és bányászati gépek innovációját.
Kiszámíthatóság, növekvő hatékonyság
Halder szerint a munkával töltött idő egyik leginkább befolyásoló tényező a gumiabroncsok állapota. Minél többet tudnak járműveik abroncsairól, annál hatékonyabban szűrhetik ki a potenciálisan leállást okozó hibákat. Általánosságban 20-30 százaléknyi kényszerleállás tapasztalható, ami sok késéshez, és ezáltal kiadáshoz vezet, a világjárvány pedig tovább rontja ezt a mutatót. A végső cél a megállás nélküli munka lehetősége. A szenzorokkal szerzett információk lehetővé teszik, hogy az egyébként váratlan leállásokat okozó hibákra utaló jelek – mint például alacsony nyomás – még azelőtt felismerhetők legyenek, hogy a hibák bekövetkeznének. A SafeAI számos adatot használ, mint például hely, sebesség, fordulatszám, amelyeket a Goodyear által kinyert információk megfelelően kiegészítenek.
Queen elmondta, a Goodyear gépjárművezetők tapasztalataira is támaszkodik, hogy az autonóm járművek biztonságát és teljesítményét fejleszteni tudják. A gépi és emberi gépkezelés különbségeinek elemzése segíthet a gumiabroncsok fejlesztésében.
„Nem számít, hogy személyautóról, áruszállító teherautóról vagy dömperről van szó, az abroncsokból származó információ segít a biztonság, teljesítmény és hatékonyság növelésében” – vallja Chris Helsel, a Goodyear alelnöke, technológiai igazgatója. Hozzátette, a SafeAI-jal végzett munkájukkal nemcsak az építkezések hatékonyságát segítik, hanem felbecsülhetetlen információval táplálják az autonóm nehéz munkagépek jövőbeni fejlődését — adta közre az IndustryWeek.