Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25A Bosch továbbra is jól teljesít Magyarországon
2024.05.16 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Elektronikus fékrendszert fejlesztett teherautókhoz a Knorr-Bremse
Az új megoldással a vállalat a szigorú uniós és biztonsági előírásoknak megfelelő rendszereket tud szállítani megrendelőinek.
A haszongépjárművek biztonsági rendszereire vonatkozó törvényi szabályozás igen magas mércét állít a fejlesztők számára az Európai Unióban, mivel 2001-től az ABS-t az összes légfékkel rendelkező járműre, az ESP funkció pedig 2010-től lépcsőzetesen bevezették. Az új haszongépjárművekre 2015 novemberétől kötelezően előírt AEBS (vészfékező asszisztens) és LDWS (sávelhagyásra figyelmeztető rendszer) alkalmazását szintén több lépcsőben vezetik be.
Az elmúlt 20 év során a Knorr-Bremse az elektronikus járműirányítási rendszerek területén technológiai elsőbbségre és piaci vezető szerepre tett szert, amely sikerben magyar mérnökök jelentős számban vettek részt. A most zárult fejlesztési projekt az új előírásoknak való megfelelést célozta meg. Egy elektronikusan vezérelt, elsősorban nehéz haszongépjárművekben alkalmazható fékrendszer megvalósíthatóságának vizsgálatát és prototípusának kifejlesztését végezték el a szakemberek.
Az elkészült prototípus a Knorr-Bremse termékek portfólióját és a vállalatcsoport termékstratégiáját várhatóan befolyásoló tényezővé teszi a piacon. Ráadásul a termék szériagyártásra is alkalmas és megfelel az AEBS bevezetéséből adódó törvényi és biztonsági követelményeknek.
A fékrendszer prototípusa központi vezérlőegységből, valamint kisebb vezérlőegységgel ellátott működtető elemekből és érzékelőkből áll, utóbbiak vezérlési és szabályozási feladatokat látnak el.
A legnagyobb hozzáadott értéket az új, modell alapú tengelyterhelés meghatározása, szabályozása és maga a szabályozási eljárás képviselte. A főbb technikai újításokat a komponensek terén a többi között egy egyedi elven működő lábfékszelep-elmozdulás érzékelő és az elfordulási sebességet mérő érzékelő egy másik komponensbe történő integrálása jelentik.