Beszállítók Elektromos félpótkocsiba szállít akkumulátort a CATL

Elektromos félpótkocsiba szállít akkumulátort a CATL

autopro.hu/V.M. | 2020.08.05 06:22

Elektromos félpótkocsiba szállít akkumulátort a CATL

Fotó: Trailer Dynamics

A kínai CATL fog akkumulátorokat szállítani a németországi Trailer Dynamics 2023-ban érkező elektromos félpótkocsijához. A merőben új koncepciótól a kamionok károsanyag-kibocsátásának csökkentését remélik.

Hirdetés

A Trailer Dynamics Newton e-Trailer nevet viselő félpótkocsijának egyik tengelyét szükség szerint a pótkocsi akkumulátorában tárolt elektromos árammal hajtják meg. A dízelüzemű traktorokhoz kapcsolva plug-in hibrid hajtást eredményező megoldást fejlesztő cégnek a Newton e-Trailer lesz az első elektromos félpótkocsija.

Nem kell tartani a túlmelegedéstől

Tekintettel a hatásokra, amiknek az akkumulátorok az árufuvarozás közben lehetnek kitéve, illetve az energiahatékonyság iránti igényre, a CATL egy 300 kilowattórás lítium-vas-foszfát energiatároló egységet fejleszt. A lítium-vas-foszfát kémiájú akkumulátorok hosszú élettartammal rendelkeznek, és akár közel 800 Celsius fokra is felmelegedhetnek, mielőtt a cellák hőmérséklete meghaladná a termikus láncreakció, vagyis a kontrollálatlan melegedés elindulásához, és végül tűzhöz vezető hőmérsékletet.

Az akkumulátor hűtéséről folyadékalapú hűtés fog gondoskodni. A CATL szerint a folyadékalapú hűtőrendszer nagyobb teljesítményt, biztonságot és megbízhatóságot eredményez, mivel lehetővé teszi, hogy a cellák hőmérséklete a külső hőmérséklet szélesebb tartományában maradhasson optimális szinten.

CATL továbbá a saját, úgynevezett cell-to-pack technológiáját fogja használni, mellyel a Newton e-Trailer akkumulátorának egy kilogrammjára jutó energiasűrűség el fogja érni a 155 wattórát.

A kettő partner arra számít, hogy az elektromos félpótkocsi rendkívül versenyképesnek fog bizonyulni az alacsonyabb teljes tulajdonlási költség, valamint a jobb felhasználói élmény miatt – írta meg az electrive.com.

Kiemelt Partnereink