Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Égető problémára adhat választ a Mahle és a Faurecia
A két beszállító az elektromos autók belső hőszabályozásának fejlesztésében fog össze. Nem kis feladat ez, az e-kocsik hűtése/fűtése az egyik, hatótávot legjobban befolyásoló alapfunkció.
Az elektromos autók egyik keveset hangoztatott, de annál nagyobb kihívásának megoldására adhat választ két autóipari beszállító. Az ilyen modellek esetében nem mindegy, milyen az utastér klímája: ha azt komolyabban fűteni vagy hűteni kell, a funkció jelentős mennyiségű energiát vesz ki akkumulátorokból, értékes kilométerek tucatjával csökkentve a jármű hatótávolságát.
Ennek a problémának az orvoslásáért fog most össze a Mahle és a Faurecia, hiszen a duó az villanyautók belső hőszabályozását szeretné megreformálni. Központban a személyre szabható, mégis takarékos klímavezérlés, melyben várhatóan nagy szerepet kap az utastér mai kocsikból is ismerhető zónákra osztásának továbbfinomított verziója.
Nem véletlen, hogy a Faurecia a társulás egyik szereplője. A francia járműenteriőr az elektromos és önvezető autók jelentette változások éllovasa lehet. A beszállító a Mahléval párhuzamosan más cégekkel is együttműködik, az év első felében például a ZF-fel fogott össze az utasterek biztonságának növelése érdekében.
Persze nem csak a franciák szeretnének nagy szeletet az elektromobilitás mellékesnek látszó területeiből, a például turbófeltöltőiről ismert Mahle szintén nagymértékben igyekszik az e-autók különféle technológiái felé orientálódni, írja az Automobilwoche.
A nagyjából százezer főt foglalkoztató Faurecia tavaly 18,7, míg a 77 ezer főnek munkát adó Mahle 12,3 milliárd eurós forgalmat bonyolított.