Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Biciklikhez mutat be új villanymotort a ZF
2024.05.21 07:21A Tesla napelemes részlege lesz felelős a Supercharger-hálózatért
2024.05.21 06:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Cipősdoboz méretű akkumulátor hibridekbe a Johnson Controlstól
Az amerikai Johnson Controls új technológiájának köszönhető méretcsökkenés jelentős kezdeti megtakarítással járhat, ám a kisméretű akkumulátor élettartalma csupán négy év.
A milwaukee-i székhelyű autóipari beszállító kifejlesztett egy mikro-hibrid akkumulátor technológiát, amely elérhetőbbé teheti a hibridtechnológiát és ezáltal az alacsonyabb üzemanyagfogyasztást.
A The Detroit News szerint a Johnson Controlsnak sikerült lecsökkentenie a mikro-hibrid akkumulátort csomagtartónyiról cipősdoboz nagyságúvá. A rendszer egy 48 voltos lítium-ion akkumulátort és egy fejlett kisfeszültségű ólom-sav akkumulátort tartalmaz. A rendszer támogatja a magas teljesítmény-terhelést és a fékezésből visszanyert töltést is.
A mikro-hibrid technológia alkalmazható nagyméretű benzinnel vagy dízellel hajtott szabadidőautókban (SUV) és teherautókban. A technológia lényege, hogy elérhető áron takarékosabbá teszi a nagyobb méretű járműveket.
A Johnson Controls új kisméretű akkumulátora |
Összehasonlításképpen egy korszerű 12 voltos ólom-sav és lítium-ion akkumulátorokkal szerelt mikro-hibrid rendszer start-stop funkcióval körülbelül 15 százalékkal csökkenti a fogyasztást a standard belsőégésű motorral szerelt változathoz képest. A start-stop rendszer már önmagában 8 százalékos javulást jelent.
Bár ezek egyike sem győzi le a full-hibrid technológia 20 százalékos eredményét, a Johnson Controls által kifejlesztett mikro-hibrid rendszer ezt képes megközelíteni, ráadásul jóval elérhetőbb áron.
A mikro-hibrid rendszernek azonban van egy nagy hátránya: a kisebb lítium-ion akkumulátor élettartama körülbelül négy év, míg a teljes értékű hibridek akkumulátorai akár tíz évig is bírhatják. Mindez azt jelenti, hogy az akkumulátort négyévente cserélni kell, amely – bár a cég elmondása alapján nem több egy egyszerű rutinműveletnél – hosszú távon költséges lehet.
A mikro-hibrid technológia várhatóan az Egyesült Államokban lehet majd népszerű az évtized végére. 2020-ra 40 millió darabos éves értékesítési volument jósolnak világszerte. Jelenleg évente 5 millió hasonló rendszerrel szerelt hibridet adnak el szerte a világon (a technológia manapság Európában és Kínában a legnépszerűbb).
A mikro-hibrid technológia várhatóan egyre elterjedtebbé válik az amerikai piacon a Corporate Average Fuel Economy (átlagos üzemanyag-normákat meghatározó testület) új előírásainak bevezetésével, amelyek szerint egy gyártó modellkínálatának átlagfogyasztása nem lehet több 54,5 mpg-nél (5,2 l/100km).
Forrás: dailytech.com